Voor de stappen van de planvalidatie hebben we automatische PDF- en DXF-generaties gemaakt.
Tijdens de eerste validaties of bij indexwijzigingen hebben we een tussenstap gecreëerd om ervoor te zorgen dat de PDF's en DXF's op de juiste indices worden gegenereerd.
Eerst worden de indices verhoogd, vervolgens worden de PDF's en DXF's gegenereerd.
Als je vertrouwt op de hintkolom van de verkenner, is alles in orde, maar als je naar het voorbeeldvenster kijkt of de slddrw opent met eDrawing, merk je dat sommige clips vastlopen bij "bezig met bewerken" in de cartridge.
En PDF's, DXF's of papieren afdrukken van de getroffen plannen worden daarom gedaan met "wijziging in uitvoering" in het vak "index".
Het probleem is dat het volledig willekeurig is, de meeste plannen valideren correct, maar het probleem doet zich voor bij een klein percentage.
dit lijkt een probleem dat zich voordoet bij het toewijzen van de variabele aan het Solidworks-bestand. Hier zijn een paar ideeën die in me opkomen:
1°) Zijn de vlakken waarop het probleem zich voordoet gemaakt in de huidige versie van SW of met een oudere versie van SW?
2°) Hebben de plannen waarop het probleem zich voordoet de gebruikelijke basiskaart of "gewijzigde" basiskaarten (vraag lijkt misschien gek, maar ik heb al plannen gezien die niet werden bijgewerkt na gebruikersmanipulaties die de link naar de variabele vervingen door een platte tekst in de basiskaart)?
3°) Worden PDF's, DXF's en papieren afdrukken gegenereerd op een specifieke pc of op de pc waarvan de overgangswijziging wordt aangevraagd?
4°) Kunnen de plannen in kwestie tegelijkertijd op een andere pc worden gebruikt?
5°) Komen de aanwijzingen in de geschiedenis van de probleemplannen in Epdm overeen met die van de plannen die het probleem niet hebben?
4: Plannen kunnen elders worden geopend, maar alleen-lezen
5: De geschiedenis is zonder enig probleem strikt identiek aan de plannen
Ik wil er ook op wijzen dat de aanwijzingen correct verschijnen als je ze opent via SolidWorks, het is eigenlijk alleen in het voorbeeldvenster (dat eDrawing gebruikt) en in de papieren en PDF/DXF-afdrukken.
@ Michaël Delacote
Op het plan (net als in de variabeleneditor) heb ik een $PRPSHEET blok gekoppeld aan de revisievariabele, waarom moet ik absoluut $PRP? Ik heb geen directe controle over de basiskaarten, het kan even duren om te updaten.
De revisievariabele is correct ingesteld.
In de instellingen voor statuswijziging heb ik geen "state"-variabele om te definiëren in de overgangsacties, ik heb alleen een gevalideerde status met een tussenliggende "pre-validatie"-status voor tekeningen, juist om er zeker van te zijn dat ik de revisievariabele definieer voordat de PDF- en DXF-bestanden worden gegenereerd.
Als ik valideer, stel ik de revisievariabele en de revisietabel in > gaat de MEP naar vooraf gevalideerde > ik genereer de PDF's en DXF's alleen als de revisietabel correct is gegenereerd > ik bij de gevalideerde status aankom
Het vakje 'Uitvoeren voor bestanden' is aangevinkt.
Ik stuur de screenshots mee, niet wetende of het mogelijk is om meerdere stukken samen te voegen, ik heb alles op dezelfde gegroepeerd.
Als u op het plan "$PRPSHEET:Review" zet, neemt het plan de index van de kamer en niet het plan. Daarom geef ik er de voorkeur aan om $PRP te zetten: "Revisie" Geen risico op desynchronisatie.
Ik heb verschillende fouten ontdekt in de overgangsacties, de volgorde waarin de acties verschijnen is belangrijk!! de PDM behandelt ze van boven naar beneden.
"Vóór de prevalidatie" om :
Definieer eerst al je variabelen, behalve de revisie.
Stel de revisievariabele in op "%nextrevision%" en niet op %deststatus%
Voeg de actie "Revisie inbegrepen" toe die momenteel niet verschijnt!!
Uitvoeren van de taken
Met betrekking tot de "na prevalidatie" Waarom mount je een andere index na het uitvoeren van de taken, nogmaals, je moet weer omhoog gaan voordat je de taken uitvoert.
Je kunt de revisievariabele in beide wijzigingen instellen, maar niet in beide, dus het moet direct daarna vergezeld gaan van de functie "inclusief revisie" en de taken moeten allemaal aan het einde zijn, nooit vóór deze twee revisiefuncties.
Ok voor $PRPSHEET, dus het is normaal voor ons, want het is de 3D die telt, we geven er de voorkeur aan dat de index in de cartridge verschijnt in plaats van die in de opname.
Vóór de prevalidatie heb ik alles geclassificeerd zoals je zei, maar ik kan de actie "Revisie inbegrepen" niet vinden. Is het een bestelling? Een opgave? Een variabele die moet worden aangemaakt?
Voor de after valide weet ik niet waar de revisieverhogingen vandaan komen, mogelijk van een tijdelijke hack die ik daarna vergat te verwijderen.
Ok begrepen, In uw geval is "Revisie inbegrepen" "Incrementele revisie".
Normaal gesproken zou het moeten werken als je "Increment Revision" boven de PDF- en DXF-taken zet, maar het is nogal een vreemd proces, normaal gesproken definieer je de revisievariabele en de PDM-revisie in dezelfde overgang.
Hier stel je de variabele in de ene overgang in en vervolgens stel je de Review in de volgende overgang in, is daar een reden voor? Anders doe je er goed aan om alles te groeperen, zodat je geen niet-gesynchroniseerde PDM hebt en revisies plant
Het is oké, ik heb "Increment Revision" toegevoegd tussen de variabeledefinities (revisie is de laatste op de lijst) en de uit te voeren taken, allemaal in dezelfde overgang ;-)
Hopelijk komt het probleem daar vandaan, verrassend dat het zo willekeurig is en alleen via eDrawing en op PDF's/DXF's verschijnt.
Bedankt in ieder geval, ik valideer je laatste bericht als probleemoplosser, terwijl ik wacht om te zien of een gebruiker me nog steeds een probleem geeft.