Ik roep om hulp na een probleem met mijn SolidWorks:
Wanneer ik een onderdeelfamilie probeer in te voegen in een SolidWorks-onderdeel en ik selecteer "Leeg" of "Auto-Create" als bron en vervolgens valideer, gebeurt er niets...
Ik heb de map "Tabellen" niet gemaakt of een verborgen venster dat wordt geopend, ik begrijp niet waar dit probleem vandaan komt... Ik manipuleer veel de opties van SolidWorks etc maar nu ben ik aan het drogen...
Waarschijnlijk een trigger: We zijn momenteel bezig met het veranderen van PLM in mijn bedrijf, we stappen over op PTC-WindChill. Dus ik moest mijn SolidWorks koppelen met WindChill voor de integratie van WindChill in SolidWorks, daarna moest ik het loskoppelen, misschien komt het probleem hier vandaan, ik heb geen flauw idee. Naar mijn mening had de integratie van SolidWorks met WindChill regels code kunnen creëren die, eenmaal ontkoppeld, het creëren van deelfamilies voorkomen, dat is een hypothese...
Ik heb al:
reset de SolidWorks-instellingen,
De computer opnieuw opgestart ,
SolidWorks opnieuw opgestart ,
Opnieuw gekoppeld met WindChill om het opnieuw te proberen, en vervolgens opnieuw ontkoppeld
Contact opgenomen met de IT-afdeling om SolidWorks in admin-modus uit te voeren, hetzelfde probleem.
Ik heb niet verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd (omdat ten minste een middag van het downloaden etc),
Het forum dat het dichtst bij het probleem ligt, is dit: https://www.lynkoa.com/forum/mat%C3%A9riel-cao/cr%C3%A9ation-famille-de-pi%C3%A8ce-impossible-sur-solidworks-2020windows-10office-365
Maar geen haalbare oplossing...
Ik weet dat het moeilijk zal worden voor degenen die geïnteresseerd zullen zijn...
Heb je gecontroleerd of je geen Excel-proces (taakbeheer) hebt gelanceerd vóór de oprichting van je deelfamilie (Ghost Excel-proces vanwege Windchill misschien?)
Als dat zo is, vermoord je hem en probeer je het opnieuw, anders geen ander idee en ik nodig je uit om met de hotline te kijken, tenzij een collega een ander idee heeft, maar voor zo'n specifiek geval, geen Windchill, onmogelijk om te zeggen waar de fout vandaan komt.
Heb je geprobeerd een kamer te openen met een al eerder gemaakte kamerfamilie en deze te bewerken? om te zien of het probleem zich opnieuw voordoet of niet.
Ja, ik heb het al geprobeerd voor de bestaande bestanden wanneer ik de onderdeelfamilie bewerk werkt alles prima, aan de andere kant als ik de onderdeelfamilie verwijder en probeer deze opnieuw in te voegen, altijd hetzelfde probleem.
We hadden dit probleem thuis, We hebben Excel gereset, omdat een selectievakje dat niet standaard was, Enable and prevent the creation of the part family in SolidWorks (Enable and prevent the creation of the part family) SolidWorks (Inschakelen en voorkomen van het maken van de artikelfamilie) was We hadden een goede 1 uur gezocht, alleen al vanwege een checkbox, maar omdat het lang geleden is, weet ik niet meer welke het was Maar door het zetten van de standaardinstellingen van Excell sa had gewerkt Misschien is het hetzelfde probleem
Ik ben van dezelfde mening als sbadenis , het is vaak een Excel precessus niet, of slecht, gesloten (meestal veroorzaakt door de weergave tabblad van de Windows-browser). Sluit tegelijkertijd alle Office-processen af en maak uw tijdelijke mappen leeg. Als het sluiten ervan uw probleem niet oplost, zijn hier enkele andere manieren om te verkennen: https://www.goengineer.com/blog/troubleshooting-excel-issues-within-solidworks
En, voor mijn persoonlijke informatie: is WindChill niet een PLM die meer gewijd is aan CREO dan aan Solidworks?
Ik heb eindelijk het probleem opgelost, ik had niet opgelet maar mijn excel was in 32 bits en niet in 64, door over te schakelen naar 64 bits is het probleem opgelost,
PS: bedankt sbadenis voor de link naar je video, sommige mensen hadden hetzelfde probleem als ik in de reacties: https://www.youtube.com/watch?v=6chcfEUJeSU
Dank u allen voor uw antwoorden en uw reactievermogen,