Hallo, ik wil graag de draftsight-software installeren, ik heb de nieuwste versie op de site genomen, de installatie is goed, bij het registreren is alles in orde, ik heb de e-mail, maar bij het openen wordt het programma plotseling gesloten, zelfs voor het openen en tijdens de volgende lancering moet ik me opnieuw registreren. Op andere computers geen probleem.
Het enige grote verschil zijn de versies van Windows 10 op de pc in kwestie, het is in 1809-versies. Ik merkte ook aan de kant van de griffie het verlies van registratie-informatie.
Een oplossing? Op W10 in versie 1803 geen probleem.
Dit is uiteraard een terugkerend probleem op Draftsight en er zijn al een aantal threads die over dit onderwerp gaan, kijk al naar HIER en ook LA om mee te beginnen.
En nou heel erg bedankt, ik had veel onderwerpen gedaan en een van de voorstellen die ik niet had gedaan, heeft gewoon gewerkt! Dus ik zet de oplossing terug voor anderen als dat nodig is (je moet de procedure zorgvuldig volgen, vooral als je niet meteen op de activeringslink klikt.) Maar de oplossing heeft eigenlijk geen logica. Maar ik ben in ieder geval van het probleem af!
Na installatie:
=> Verwijder de SWActivation\K2 registersleutel in de Register-editor (Regedit)
[Open de register-editor, ga naar de map HKEY_USERS druk op CTRL + F en zoek in het veld naar "SWActivation"
=> Start DraftSight normaal gesproken zou het activeringsvenster moeten openen, vul de velden in.
=> Wacht op het ontvangen van de e-mail... Eenmaal ontvangen, klik niet op de link in de e-mail...
=> Start Draftsight opnieuw, er zou een nieuw dialoogvenster moeten verschijnen, waarin wordt uitgelegd dat er een e-mail is verzonden en met de vraag of u er een opnieuw moet verzenden => Klik op NEE
=> Open de ontvangen e-mail en activeer DraftSight