Belichtingsprobleem met Photoview

Hoi allemaal

Na mijn probleem met mijn Scandinavische lamp (met dank aan het forum voor je hulp), begin ik met het modelleren van onze toekomstige keuken. Voor het ontwerp geen zorgen.

Aan de andere kant kan ik voor de 3D-weergave de lichten niet installeren. Ik heb 5 spotjes aan het plafond, dan 2 onder de kap en tot slot 1 spotje onder het wandmeubel.

Ook al voeg ik spotlight lampen toe, het effect is teleurstellend. Heb je een tip?

Dank u voor uw hulp.

Hallo

Kunt u een .zip dossier bij uw assemblage doen zodat wij er naar kunnen kijken???

1 like

zie deze tutorial via een meester in het veld @ Paul Loury met wie ik veel heb ;-)

http://www.forum-cao-3d.fr/solidworks-tutoriels/l-eclairage-sous-photoworks-t7162.html

@+

1 like

Heb je spotlights ingeschakeld in photoview?

Klik op de verschillende plekken in de boom, bewerk en vink het vakje aan dat is ingeschakeld in photoview

En belangrijker nog, vergeet niet het vakje "houd het licht aan wanneer de scène verandert" aan te vinken. Soms veranderen we de scène zonder op te letten en springt alles...

2 likes

Controleer of je schijnwerpers goed branden.

1 like

Hallo 

Voor het proberen om cabin renderings te maken op offshore platforms, en na het doorlopen van de axemble hotline, en solidworks (rechtstreeks vanuit de VS per telefoon)... Het is niet mogelijk om een uitstekende weergave te hebben in een gesloten ruimte (met een plafond). Het zal je lukken om iets fatsoenlijks (en nog steeds) te hebben, maar niet uitzonderlijk.

Ik slaagde erin eruit te komen door een heldere textuur aan het plafond te geven.

Dit zijn de instellingen die ik heb gebruikt voor de textuur van het plafond onder het verlichtingsgedeelte.

streaming hoeveelheid: 0.7

Spiegelende hoeveelheid: 0.05

seculiere verspreiding:0.8

Reflectiehoeveelheid: 0,5 (voor plafonds en 0,2 voor scheidingswanden)

Transparantie Hoeveelheid: 0

Lichtintensiteit: 0,5 (waarde aan te passen aan de kamer)

Afgeronde hoeken: 4

Ik hoop dat dit je zal helpen, maar verwacht geen geweldige fotoweergave met Photoview. Ik ga volgende week de training onder Vizualise doen, ik hoop dat het beter gaat.

1 like