Probleemeditie familie van SW2017 onderdelen. SP3

Hallo

Ik heb zojuist de SP3-versie (SW2017) gedownload met het idee om een bug op te lossen, maar zonder succes...

Ik kan de artikelfamilie niet meer weergeven wanneer ik verzoek om ze te bewerken. (klik met de rechtermuisknop op de familie / bewerk de onderdeelfamilie).

Als ik in de definitie van de deelfamilie kijk, klopt de link nog steeds, maar SolidWorks gooit me weg als ik valideer.

Is een gebruiker ooit dit soort bugs tegengekomen en kan hij mij begeleiden bij een mogelijke oplossing?

Bij voorbaat dank.

Heeft u het probleem slechts op één onderdeel of komt het terug?

Het komt wel eens voor dat een familie van onderdelen wordt verbroken en we moeten het opnieuw beginnen, het gebeurt zelden en willekeurig maar het is ons al 2 keer overkomen.

Anders, als het op alle families van onderdelen is, moet u proberen er een te maken om te zien of het defect ook wordt gevonden.

Het probleem betreft alle families van onderdelen die worden aangestuurd door een Excel-bestand.

Dit "control" bestand bevat alle definitiegegevens van de SolidWorks onderdelen.

Door een nieuw onderdeel met een artikelfamilie aan te maken, kan ik de artikelfamilie daadwerkelijk bewerken, maar wanneer ik het aan het bestand wil koppelen, loopt het vast.

Ik zal de werkplek van een collega passen om te zien...

Wat is de versie van Excel,

Zie compatibiliteit hieronder:

http://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

OK compatibiliteit: Windows7 S1 64 bits / Excel 2010.

Bovendien werkte alles heel goed tijdens het laatste gebruik en was er geen evolutie in het programma.

Ik probeerde het op het werkstation van een collega en crashte.

Ik wilde een onderdeel aan dit bericht toevoegen om te testen, maar ook een bug!! (Zen!!)

Ik denk dat het moeilijker dan ingewikkeld gaat worden!

Ik zal mijn poging om deel te nemen aan een proefstuk in de komende week hernieuwen.

Dank u sbadenis voor de interesse in mijn probleem !

Bijgevoegd is het testbestand (sla je werk in uitvoering op, het kan crashen!)

wax-grille.sldprt
1 like

... en het onderdeel familiebestand.

feuille_calcul_wax_empr_proto_grille.xlsx

Hoi allemaal

Nieuwe info over het probleem dat ik heb met het bewerken van deelfamilies:

Na het bewerken van de onderdeelfamilie van Solidworks, lukt het me om deze in excel op te halen door op "Display" te drukken. (nog steeds geen weergave in Solidworks!)

Het probleem is dat er eigenlijk 2 identieke deel familiebestanden zijn, behalve de naam:

1 Excel-bestand met een naam in .xlsx (normaal) en een Excel-bestand met een naam in . SLDPRT (iets minder normaal)?!?

Een Excel-bestand in .sldprt???? uh nee .sldprt het is een solidpart bestand!

Cdt

G.

Dat is de bug!!

Ik begrijp niet waarom  de naam van het Excel-bestand in . SLDPRT als ik het bekijk.

Ik heb zojuist een screenshot gepost van de verschillende bestanden die worden weergegeven.

wx_problem_famille_piece.gif

Hallo

Ik heb net je familie van onderdelen geprobeerd en heb geen problemen opgemerkt. Geen crashes.

Sorry dat ik je niet kan helpen.

Hallo en bedankt Yves dat je even de tijd hebt genomen om de bestanden te bekijken.

Zijn er Solidworks- of Excel-parameters die ik op mijn werkstation moet aanpassen, aangezien de onderdeelfamilie op uw computer werkt?

Maar nogmaals, wat me ontgaat, is dat alles werkte en dat ik niets heb veranderd.

Bedankt

1 like

Hallo, heb je toevallig geprobeerd Office opnieuw te installeren na de Solid-update??? want zouden tijdens de update de koppelingen tussen Solid en office verbroken kunnen zijn!?

Cdt

1 like

Ik kom terug op het XL-bestand met de extensie sldprt.
Bevindt dit bestand zich in de directory of is het alleen te zien?

Als het in de directory staat, wat gebeurt er dan als je opent met SW?

Als het alleen op het display staat, verschijnt het dan wanneer u de familietabel van SW wijzigt? In dat geval (ik denk het niet, ik kan het nu niet testen) is het misschien gewoon SW dat aangeeft dat het het bestand is dat aan het onderdeel is gekoppeld?

1 like

Hallo

Ik ook niet, geen probleem maar ik ben in 2016.

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Hallo G., hallo Stefbeneo

Ik heb Office niet opnieuw geïnstalleerd, maar de bug te beginnen vóór de Solidworks SP3-update. Ik zal nog steeds zien met de IT-afdeling om Office opnieuw te installeren, het zou geen kwaad moeten kunnen.

Voor het .sldprt-bestand is het inderdaad alleen de naam die het op het display heeft, als ik opsla als, gaat het terug naar .xls, maar ik heb 2 bestanden van identieke onderdelenfamilies die wachten om te worden weergegeven in Excel en die nog steeds niet worden weergegeven in SW. 

het probleem lijkt een koppeling met Excel en solidworks te zijn. Ik heb ook aangepaste eigenschappen in de Excel-sheet, hoe kunnen we controleren of deze niet de oorzaak van dit probleem zijn?

1 like

Hallo

Probeer deze instelling te wijzigen, stel "op aanvraag" in.

1 like

Anders sla het op als uw Excel-bestand en maak de link tussen het onderdeel en uw kopie opnieuw, kan een probleem zijn met betrekking tot het xlsx-bestand.

2 likes

Hallo 

Probeer slechts één xls-bestand te bewaren, plak het op uw bureaublad en selecteer in de eigenschappen van de onderdelenfamilie de optie Uit bestand en controleer de link naar het bestand. 

Vertel ons of het werkt 

1 like