Plaatwerk probleem

Hallo
Ik heb een klein probleempje, ik leg uit, ik moet een gebogen plaatstalen frame maken met een snede van 45° in de hoeken, maar als ik een uitgevouwen toestand genereer, krijg ik een rare vorm hoe ik het moet repareren

Hallo
Om uw probleem te begrijpen, zou een screenshot of iets dergelijks leuk zijn.

4 likes

Hallo, waarom begin je niet met een screenshot en/of het onderdeel of een voorbeeld van een onderdeel.
Zonder aanvullende informatie is het moeilijk te beantwoorden.
Edit: @contact_168 geen tijd om je antwoord te lezen voordat je op bijna hetzelfde moment met hetzelfde idee verzendt!

3 likes

Hallo

Als het zoiets als dit is:
image
die je wilt doen, kan ik je een voorbeeld geven.

Omdat het vervelend zou zijn om alles over de methode schriftelijk uit te leggen...

En ja, een voorbeeld van wat u wilt doen, kan ons helpen u te helpen.

3 likes

Ja @eriaud, je moet het plaatwerkprofiel in ieder geval snijden, want niets zegt dat het in L-profiel is (S of C of...)

3 likes

Oké, U-profiel frame en versteksnede.
Hier zijn twee bestanden: één in de 2024-versie en één in de 2023-versie.
Weet je niet welke je hebt...
Kader-V2023. SLDPRT (218.9 KB)
Kader-V2024. SLDPRT (229,0 KB)

Je moet de tijd nemen om de constructie stap voor stap te analyseren.
De schetsen van de vouwen zijn aangepast, het resultaat is schoner dan wanneer we materiaal zouden verwijderen.

Succes...

4 likes

Hier is een andere methode.
SW is geen kei in plaatwerk. Het is vaak nodig om trucs te vinden om een resultaat te krijgen dat kan worden gebruikt door plaatwerkmachines.
Het bijgevoegde voorbeeld kan worden aangevuld met een familie van onderdelen voor degenen die herhaling hebben. Ik heb geen klaptafel toegepast
Capture d'écran 2024-09-04 120448
Capture d'écran 2024-09-04 120521
SW2023-bestand
U.SLDPRT kader (333,9 KB)

2 likes

Hallo
Van mijn kant ga ik te werk zoals aangetoond door Le_Bidule . En dat is perfect.