Hallo, ik moet materiaal verwijderen op een cilindrische buis, ik heb een 3D-schets gemaakt op de laatste, maar deze accepteert geen materiaalverwijdering. Ik heb de materiaalafname nodig om de cilinder perfect te volgen zoals op de bijgevoegde foto.
Om dit te doen, moet ik een vliegtuig maken dat perfect loodrecht op mijn cilinder staat, denk ik? Ik heb een beetje moeite om anders te zien hoe ik het moet doen.
Want in feite is het het onderdeel dat tijdens het verspanen om het gereedschap draait. En dus verandert het constant van hoek.
Om te doen wat@gt22 Schets eenvoudig het uiteinde van de cilinder. Er is geen behoefte aan een plan, tenzij de verwijdering niet aan het einde van de cilinder was, maar ergens waar het een licht zou maken.
==> selectie van het vlak tot het einde van de cilinder ==> schets ==> de schets tekenen ==> materiaal op de gewenste lengte verwijderen.
Ja, ik begrijp het, maar het probleem is dat het geen simpele verwijdering van materie is, er zal een straal en een bijbehorende raaklijn zijn. Daar zit mijn grote probleem, als het "recht" was zou het inderdaad zo zijn. Ik heb het geprobeerd met een veegmateriaalverwijderaar maar het werkt niet.