Probleem van materiaalverwijdering op cilinder

Hallo, ik moet materiaal verwijderen op een cilindrische buis, ik heb een 3D-schets gemaakt op de laatste, maar deze accepteert geen materiaalverwijdering. Ik heb de materiaalafname nodig om de cilinder perfect te volgen zoals op de bijgevoegde foto. 

Weet iemand hoe ik te werk moet gaan? 

Bedankt

enlevement_matiere.jpg

Hello@Yohann

Waarom doet u uw loodrechte verwijdering niet?

Gemakkelijker te beheren 

@+

5 likes

Om dit te doen, moet ik een vliegtuig maken dat perfect loodrecht op mijn cilinder staat, denk ik? Ik heb een beetje moeite om anders te zien hoe ik het moet doen.

Want in feite is het het onderdeel dat tijdens het verspanen om het gereedschap draait. En dus verandert het constant van hoek.

Bedankt 

Hallo @ Yohann

Om te doen wat @gt22 Schets eenvoudig het uiteinde van de cilinder.
Er is geen behoefte aan een plan, tenzij de verwijdering niet aan het einde van de cilinder was, maar ergens waar het een licht zou maken.

==> selectie van het vlak tot het einde van de cilinder ==> schets ==> de schets tekenen ==> materiaal op de gewenste lengte verwijderen.

Vriendelijke groeten

2 likes

Ja, ik begrijp het, maar het probleem is dat het geen simpele verwijdering van materie is, er zal een straal en een bijbehorende raaklijn zijn. Daar zit mijn grote probleem, als het "recht" was zou het inderdaad zo zijn.  Ik heb het geprobeerd met een veegmateriaalverwijderaar maar het werkt niet.

Foto van wat ik wil bereiken bijgevoegd. 

Bedankt voor je hulp in ieder geval. 

20210316_155324.jpg
1 like

Tweede foto voor een beter beeld. 

20210316_155819.jpg

Ik denk dat het met de gladmakende functie en vervolgens het verwijderen van materiaal met oppervlak voldoende zou moeten zijn.

elevmt_mat_avec_surface_lissee.sldprt

Goede evening@Yohann

Ik wil uw aandacht vestigen op het feit dat u ons in uw eerste berichten niet de juiste tekening hebt gegeven.

Moreel, antwoorden we terzijde!
Na u betere informatie te hebben gegeven (met opmerkingen) waardoor @soring u een meer passende suggestie kunnen doen.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo 

Inderdaad, mijn excuses daarvoor. 

En uiteindelijk vond ik de oplossing met de opwindfunctie die ik niet kende. 

Dank u allen voor uw hulp. 

1 like