Ik ben een ontwerp aan het maken voor Solidworks 2020. Het ontwerp bestaat uit een reeks kegelvormige trunks. Ik moet een materiaalverwijdering uitvoeren.
Het probleem dat ik me realiseer is het verwijderen van materiaal, er blijft een oppervlak over aan het einde van mijn plaatwerk. (zie foto)
Hoe doe je je verwijdering van materiaal als het tonen van de rechterkant van de foto.
Voordat je materiaal verwijdert, kun je een botsingsdetectie doen, ik heb de indruk dat je kegelstammen hebt die ingrijpen als ik de artefacten op het beeld zie. Dat gezegd hebbende, zou het verwijderen van materiaal geen resten moeten achterlaten, maar het is moeilijk om u te vertellen waarom zonder het 3D-model te hebben en zonder de visie van de boom van de schepping.
Voor het verwijderen van materiaal uit gebruik ik: het functietabblad Geëxtrudeerd materiaal verwijderen en converteer vervolgens de entiteit die ik op een 3D-schets heb gemaakt.
Als ik het goed begrepen heb is het natuurlijk de eerste stap, namelijk na het verwijderen van het materiaal, dat je ongewenste stukjes plaatwerk hebt.
Het zijn deze rare residuen die je ervan weerhouden om de volgende stap "de entiteit omzetten" uit te voeren.
Dat klopt!
Ik stel voor dat je één omwenteling verwijdert in plaats van één loodrecht vlak. Gewoon om te zien of het probleem van resterende bits blijft bestaan in hun fout. Omdat het niet dezelfde logica is van materiaalverwijdering, is het de moeite waard om het te proberen (niet hetzelfde deel van het programma dat de verwijdering uitvoert)
Het residu weerhoudt me er niet van om de andere stappen uit te voeren, omdat ik de schets van mijn 3D-schets die als mijn skelet dient, omzet.
Ik heb een test uitgevoerd door de normale materiaalverwijdering aan en uit te vinken, door deze optie uit te schakelen, is de visuele weergave geschikt, maar het probleem is dat ik mijn kegelstam niet uitvouw. Maar door deze optie aan te vinken heb ik het residu aanwezig, maar ik kan deze kegelstam ontwikkelen.
Ik stelde de vraag om erachter te komen of ik de juiste tool heb gebruikt en of het ooit is gebeurd.
Ik ga proberen het materiaal uit de montage te verwijderen.
@Zozo_mp ik heb getest met materiaalverwijdering met revolutie, is het hetzelfde probleem als bij het uitvinken van het normale materiaalverwijderingsvakje. Dat wil zeggen de viseul en top rendering. Maar het probleem is dat ik mijn kegelstam niet kan ontwikkelen.
Na het testen van uw onderdeel, ben ik erin geslaagd om het probleemgebied op het T2 2-onderdeel te corrigeren. Ik gebruikte de functie "DeleteFace" met optie nr. 2 in de instellingen om het "buggy" nummer te verwijderen Op zich is het waarschijnlijk niet de beste oplossing, maar het stelt je in staat om een probleem met de software op te lossen
Ik heb niet al te veel tijd om te begrijpen waarom, maar als je een Booleaanse operatie uitvoert om het ene lichaam van het andere af te trekken, werkt het.