Hallo allemaal, ik heb een probleem dat zich van tijd tot tijd voordoet bij het opslaan van een tekening in DWG: het volgende bericht verschijnt:
"Er is een fout opgetreden bij het maken van de precieze geometrie voor de volgende tekeningaanzichten. Ze kunnen leeg lijken" ... Dit is het geval, alleen de basiskaart en annotaties verschijnen op de DWG.
Ik kan ondanks een zoekopdracht op internet geen oplossing vinden.
Ik wil erop wijzen dat geen van de onderdelen in de assemblage in staat van onderhoud verkeert.
Andere problemen die zich op dezelfde tekening voordoen: sommige onderdelen/subassemblages zijn onmogelijk op lagen te plaatsen, de weergavestijl blijft niet van hoge kwaliteit, keert systematisch terug naar conceptkwaliteit en, als laatste punt, de onderdelen die zijn ingesteld op "verborgen randen tonen" verschijnen niet.
Als iemand van jullie de oplossing weet, ben ik er helemaal voor!
Het enige dat nodig is, is één kamer met een fout (vaak aan de oppervlakte) om uw hele plan niet te exporteren.
Om te bepalen welk deel export niet toestaat, gebruik ik de dichotomie.
In principe verwijder je de helft van de onderdelen uit je assemblage, je probeert het te exporteren, als het werkt, weet je in welke helft van je assemblage het onderdeel is opgenomen.
Anders doe je het tegenovergestelde, je verwijdert de andere helft van de assemblage.
Dat is wat ik sinds vanmorgen doe... Nauwgezet werk.
Op dit moment heb ik de subassemblage van het eerste niveau gedetecteerd die het probleem veroorzaakt. Maar het wordt ingewikkelder, want voor de rest is het vrij willekeurig: als ik enkele subassemblages van het tweede niveau verwijder, werkt het of niet... Kortom, het is gezwollen.
Het was inderdaad een stuk bibliotheek (hoewel heel vaak gebruikt) aan de oorsprong van het probleem.
Dit deel is aanwezig in verschillende subassemblages, wat de dichotomie niet vergemakkelijkte... En inderdaad, het is een kamer die oppervlaktelichamen bevat.
@sbadenis is er een eenvoudigere manier om naar defecte gezichten te zoeken.
make tool=> evaluate=> check en in "check the existence of" check face en daar zal het zoeken naar de ongeldige gezichten die vaak het probleem van DWG zijn.