Solidworks 2024 registratieprobleem

Hallo allemaal,

Ik heb een terugkerend probleem met SolidWorks 2024 op Windows 11.
Het programma crasht plotseling elke keer dat ik probeer een assembly of onderdeel op te slaan of te " Opslaan als ", of zelfs tijdens het autosaveproces.

Het bericht dat meestal vóór de crash verschijnt is:

" Onbekende foutmelding die [pad]\nom_fichier raadpleegt. SLDASM »

Daarna crasht SolidWorks met fouten zoals sldworks:0000746e of sldmodu:00fb0802.

Wanneer dit gebeurt, blijven onderdelen of subassemblages die niet konden worden opgeslagen zichtbaar in het grafische gebied, maar verdwijnen ze uit de FeatureManager-boom, alsof de assembly referenties kwijt is geraakt, ook al wordt de geometrie nog steeds weergegeven.

Het vreemde is dat wanneer ik SolidWorks opnieuw open, het bestand dat in het bericht wordt genoemd meestal zonder problemen opent en de laatste versie toont die succesvol is geback-upt.
Maar als ik probeer een nieuwe versie op te slaan of te overschrijven, wordt datzelfde onderdeel of dezelfde assembly een 0KB-bestand en herhaalt de fout zich.

Tot nu toe heb ik geprobeerd lokaal te back-uppen in plaats van via Google Drive, maar het gedrag blijft hetzelfde.

Ik heb nog nooit problemen gehad voordat ik direct een project in SolidWorks startte. Ik bewaar meestal alle virtuele componenten totdat de productiedocumenten nodig zijn, en deze workflow is altijd stabiel geweest.

Onlangs ben ik begonnen met experimenteren met Treehouse, dat ik erg leuk vond om de structuur van de assembly van tevoren te plannen. Ik gebruik een top-down ontwerpaanpak, waarbij een skeletstuk in de hoofdassemblage (en in elke subassemblage) wordt geplaatst dat alle basisgeometrie, vlakken en algemene vergelijkingen definieert.

Ik vraag me af of het probleem te maken kan hebben met deze nieuwe workflow of met de manier waarop referenties worden afgehandeld tussen virtuele en externe delen.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt of een betrouwbare oplossing gevonden?

Alvast bedankt voor alle hulp. Dit probleem blokkeert echt mijn werk.