Probleem bij het opslaan in de map Lokale tijdelijke kracht

Hoi allemaal

Ik heb een probleem dat ik niet kan verklaren: 

Solidworks slaat hier enkele bestanden op (in dit geval de pipes in routing assemblies): C:\Users\sdevauchelle\AppData\Local\Temp\swx13176\VC~~ (zie bijlage)

Ik gebruik echter geen automatische back-ups omdat ik er de voorkeur aan geef om regelmatig handmatig een back-up te maken.

Het lijkt erop dat deze tijdelijke bestanden regelmatig worden verwijderd en ik verlies alle buizen van mijn routings...

Kortom, ik begrijp niet waarom de tube-bestanden ineens naar een tijdelijke map verwijzen. 

Ik heb al de truc gedaan om deze onderdelen te vervangen door naar het juiste ontwerpbibliotheekbestand te wijzen, maar een paar dagen later zijn de buizen weer verdwenen en wijzen ze terug naar de tijdelijke map.

Weet iemand van dit probleem? 

Ik ben in SW2021 SP05.

Bedankt.

screenshot_1952.png
screenshot_1951.png
screenshot_1927.png

Hallo

Problemen met het instellen van routeringspaden? U moet naar Solidworks Routing Library Manager kijken als er geen probleem is in de instellingen.

Ik ging rond in de Routing Library Manager, alles lijkt in orde.

Ik wil erop wijzen dat bij het maken van een routeringssubassemblage de onderdelen die buisfittingen zijn, verwijzen naar de map met de ontwerpbibliotheek, maar voor de onderdelenbestanden die buizen zijn, slaat solidworks op als een virtueel onderdeel van de subassemblage...

Hallo

Uw onderdelen zijn virtuele bestanden (dus opgeslagen IN de assemblage): de kleine  ^ in de bestandsnaam.

Hun locatie is normaal.

Aan de andere kant moet u de MONTAGE bewaren voordat u alles sluit om te voorkomen dat u wijzigingen verliest.

1 like

Bedankt voor de antwoorden.

We zijn het eens: virtuele bestanden vertegenwoordigd door ^ , dus opgeslagen in de assembly. En daar loopt het vast: ze registreren zich (soms) in de tijdelijke map (hierboven)... Bestand dat automatisch wordt opgeschoond, dus we verliezen alle onderdelen die virtueel zouden moeten zijn....

Normaal gesproken werken virtuele bestanden prima.

We werken hier veel mee en het aantal bugs is beperkt (of zelfs bijna onbestaande, behalve misschien in het geval van het gelijktijdig openen van dubbele bestanden: het kan gebeuren dat SW in dit geval de penselen mengt).

Aan de andere kant is het vergeten om de ASSEMBLY met de virtuele bestanden op te slaan een veelgemaakte fout onder degenen die niet gewend zijn aan virtuele bestanden. Als de assembly niet wordt opgeslagen, worden de virtuele bestanden ook niet opgeslagen.

SW opent (en bewaart dus) virtuele bestanden altijd in een tijdelijke map.

Als je je laatste screenshot ziet, lijkt het erop dat SW de virtuele referentie heeft verloren om alleen naar het lokale bestand te verwijzen dat is opgeslagen in de tijdelijke werkmap.

Normaal gesproken zou het als volgt moeten zijn:

Het pad van het virtuele bestand moet verwijzen naar de assembly, niet naar de lokale tijdelijke map (wat het geval lijkt te zijn gezien je screenshot).

U kunt dit eventueel controleren voordat u de assembly sluit (en het bestand lokaal opnieuw opslaan voordat u het opnieuw virtualiseert als u ooit een pad naar uw lokale directory heeft).

Daarna is het mogelijk dat de 2021 Sp5.0 op dit specifieke punt wordt afgeluisterd (als dit het geval is, zou ik met mijn 2020 sp 3.0 doodgebugd blijven..)

2 likes

Dank u Froussel voor dit precieze antwoord.

In PC, een normale werking die compatibel is. Ik heb nota genomen van uw opmerking over de registratie van de vergaderingen, normaal gesproken ga ik goed te werk zoals u beschrijft, ik zal in de toekomst waakzaam zijn.

Wat grappig is (of niet) is dat mijn collega bijna tegelijkertijd met mij een soortgelijke, ernstigere zaak tegenkwam (hij verloor alle pijpassemblage omdat deze was opgezet als een virtuele subassemblage) (we werken elk lokaal). Hij vertelt me dat hij de assemblage opende voor een maatmetingsonderzoek, sloot zonder op te slaan, en de volgende keer dat hij opende, waren zijn (virtuele) routeringssubassemblages verdwenen en wezen ze naar dezelfde niet-bestaande tijdelijke map. 

screenshot_1959.png

Hallo

Laten we eens kijken of routering geen probleem heeft op de 2021. Ik heb een ticket in behandeling voor een ander probleem met accessoires in een staat van verwijdering die onmogelijk opnieuw te activeren is (bij elke herbouw verdwijnen ze, om nog maar te zwijgen van de routeringsschetsen die op welke manier dan ook opnieuw kunnen worden opgebouwd)

En naar welke rugleuning verwijzen deze accessoires? 

De lengte van (virtuele) bestandsnamen en assembly's kan uiteindelijk een probleem zijn (beperking van de lengte van windows-paden)

Het is inderdaad een punt om te controleren, evenals de lengte van de toegangspaden... Maar als dat zo was, zou het probleem zich dan voordoen bij andere assemblages? 

Niet per se als je in andere gevallen onder de limiet zit... (er is nog maar één personage nodig om er uiteindelijk een puinhoop van te maken)

In uw assemblage: klik met de rechtermuisknop op het virtuele onderdeel, vervolgens op eigendom en kopieer/plak het "pad van het modeldocument" en tel de tekens. (NBCAR()  doet het heel goed voor je in Excel)

Als je de 255 overschrijdt, kan dit dit verklaren.

1 like