Probleem tussen Excel en solidworks

Hallo

Ik heb net mijn pc veranderd om solidworks 2013 te kunnen installeren, het besturingssysteem is dus zeven.

Maar om redenen van te veel Excel-licenties, kozen ze ervoor om me Excel Starter 2010 te geven

Maar de problemen doen zich voor omdat mijn klaptafels en alle Excel-bestanden  niet meer werken (blijkbaar compatibiliteitsprobleem tussen Starter2010 en solid)

Ben je dit probleem ooit tegengekomen?

Is het mogelijk om terug te keren naar de normale werking met Open Office of anders?

Jerome

Hallo

Nee, het is niet mogelijk om terug te keren naar de normale werking met Open Office.

Er is inderdaad een incompatibiliteit tussen starter 2010 en SolidWorks.

In dit geval is er geen andere oplossing dan een Excel-licentie te nemen....

Hallo

Office-starter nooit getest

OpenOffice werkt niet

LibreOffice ook niet

Bàt.

Hallo

Heb je geprobeerd door de versie van Excel te installeren die je eerder gebruikte (welke versie? 2003? 2007?).

nee, ik heb er niet de tijd voor genomen

Maar we hebben geen vergunning meer

Hallo

Ik heb mijn PC met SW niet bij me geïnstalleerd, maar ik heb ook geen Excel en ik gebruik klaptafels!!

Als ik het me goed herinner, moet je een tabel in Excel-vorm hebben, zelfs zonder Excel, zodat deze kan worden geopend, want inderdaad, het herkent Open Office niet.

Ik had Excel-tabellen hersteld, die ik heb gewijzigd met Open Office, maar ze in Excel-formaat heb opgeslagen.

Dus probeer wat te krijgen, zet het op de juiste plaats en het zou moeten werken.

Maar als ik het me goed herinner, is het niet iets wat je elke dag doet.

Vriendelijke groeten

Gilles heeft gelijk,

U hoeft geen Excel te hebben om een buigtabel te gebruiken. Gewoonweg (en logischerwijs zou ik zeggen), zal het niet mogelijk zijn om deze tabel te wijzigen...

Dank u voor uw antwoord

De tabellen die we hebben zijn in Excel-formaat

Maar zodra ik het gebruikte, kreeg ik dit bericht "Uw systeem moet Microsoft Excel versie 8.0 hebben of

later"

Ik heb de hotline geraadpleegd, ze zeggen dat je een vergunning moet hebben

Wat heb je nodig om het te laten werken?

Zoals Gilles al zei, er is een oplossing, maar het is rond het probleem

De makkelijkste manier is om een "normale" excel licentie te hebben

Als dit niet mogelijk is, breng dan de wijzigingen aan met een andere editor zonder via solidworks te gaan en sla op in xls-formaat

Voor alle applicaties waarbij je genoodzaakt bent om via solidworks te gaan om je bestand te bewerken of aan te maken, moet je excel hebben. (bijv. kamerconfiguraties waarbij het bestand in de ruimte is gekoppeld)

Dit werkt alleen als het Excel-bestand extern is aan SolidWorks en al is aangemaakt.

Ik had hetzelfde probleem, ik kon geen andere keuze vinden dan Excel te nemen

bedankt voor je antwoord Alexis

Ja, ik denk dat ik hetzelfde doe