Hallo
Ik heb een probleem met sommige van mijn SOLIDWORKS-onderdelen. Ik wil hun toestand veranderen om er een "familiekamer" van te maken, SOLIDWORKS vertelt me dat niet aan de voorwaarden voor overgangen wordt voldaan.
Ik heb geen idee waar het vandaan komt, vooral omdat ik het 5 minuten eerder voor andere delen en zonder problemen heb gedaan.
Aarzel niet om mij vragen te stellen als ik niet duidelijk genoeg ben in mijn woorden.
Bij voorbaat dank,
Fijne dag voor jou.
Hallo
Het wordt ingewikkeld om u te antwoorden, we kennen uw workflow of uw onderdelen of uw overgangsvoorwaarden of uw rechten door gebruikers en/of per groep niet...
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo
Allereerst bedankt voor je snelle antwoord en ik moet specificeren dat ik nieuw ben bij solidworks omdat ik voorheen alleen met CATIA werkte.
Dus sorry, maar wat is een workflow? Wat de stukken betreft, ik kan ze helaas niet laten zien omdat ik er geheimhouding voor moet hebben... voor de gebruikersrechten is er geen probleem, ik heb alle rechten op deze onderdelen evenals op de PDM.
En voor de overgangscondities, daar ligt mijn probleem, aangezien ik de toestanden van onderdelen soms 100 keer per dag wijzig en ik heb nog nooit problemen gehad, behalve deze keer op een paar onderdelen en ik begrijp helemaal niet waarom.
Ik heb geprobeerd ze bij te werken, om te controleren of er niet het minste probleem in zit, maar niets te melden, ik geef toe dat ik nu gedumpt ben, ik heb geen idee wat ik moet doen.
Vriendelijke groeten
Hallo
In Solidworks PDM-administratie
=> Workflow
Open je workflow
Bewerk de betreffende overgang
Ga naar het tabblad "Voorwaarden"
En kijk naar de voorwaarden hier, uw dossier mag ze niet respecteren om de boodschap te krijgen die u heeft!
Als je het niet kunt vinden, stuur dan een scherm imrpim
test.jpg
1 like
Hallo
@Michael DELACOTE: Je moet nog steeds rechten hebben op de administratietool, wat ik in dit geval niet denk omdat het begrip worklow niet lijkt te spreken.
Om de vraag te beantwoorden, moet u daarom met de beheerder bespreken wat de voorwaarden zijn die de statuswijziging zouden kunnen blokkeren.
Sinds de release van 2018 is het ook standaard onmogelijk om de status in de verkenner van een assembly te wijzigen wanneer een onderdeel of een assembly daarin wordt geopend in SolidWorks (waarschijnlijk hetzelfde als in 2019).
1 like
Hallo
Absoluut, vraag het aan uw PDM-beheerder
Ook kan de vergrendeling worden uitgeschakeld via de PDM-administratie, je hoeft alleen maar te vertellen dat de foutmeldingen de overgang niet blokkeren.
@+
1 like
Hallo
Ja, ik ben vergeten aan te geven dat het deactiveerbaar was, maar op de 2018 alleen in de gebruikersinstellingen. Als u deze parameter in een groep wijzigt, gaat deze niet terug naar het profiel van de gebruiker (lang leve bugs).
1 like