Hallo collega's,
Ik heb een klein probleempje met een vergelijking in een Excel-bestand, normaal gesproken is het mogelijk om tekst voor een vergelijking toe te voegen.
Wanneer ik deze tekst toevoeg, doet mijn formule alles, ik wil graag "van" & en "naar" & voor de vergelijking toevoegen in de gele vakken van het bijgevoegde bestand zonder dat het overslaat.
Ik weet dat het geen CAD/CAD is, maar het is voor een opvolging van de workshop-uren.
Bij voorbaat dank ;-)
classeur1.xlsx
Hallo ac cobra 427,
Je moet het = teken toevoegen aan het begin van de formule (="de" & C9).
Vriendelijke groeten
2 likes
Goedenavond Ac Cobra
Ik heb je bestand geopend en ik zie niet wat het probleem is, of ik begrijp in ieder geval niet wat je wilt doen ;-)
Uw cel "6 "van" & 25" heeft geen afhankelijken of antecedenten.
Wat betreft je gele cel, ik zie alleen "lichtgroen" in kolom N. Ik zie in ieder geval niets springen of deze cel is zo ver gesprongen dat ik niets meer kan zien: al heb ik naar de inhoud van alle cellen gekeken, afhankelijkheden en de rekenformules vrij simpel overigens.
Vriendelijke groeten
PS: je hebt een kleine typefout in L9 er is een ontbrekende "e" in dag
1 like
Hallo d.roger,
als ik de formule in het vak D9 = N9 + N10 vervang door = "van" & N9 + N10 wordt de tekst goed weergegeven maar geeft een resultaat met komma's en niet elk uur zoals gewenst zoals in de 2e tabel.
classeur2.xlsx
je moet je transformatieformule in honderdsten zetten zoals in vak P9:
= "van" & ((N9+N10)*2400/100)
Probleem van het celformaat dat op standaard moet blijven staan, maar dat met tekst en uren moet werken.
Vriendelijke groeten
1 like
En als je het vierkant in uren:minuten:seconden wilt, kun je het volgende instellen:
= "van" & TEKST((N9+N10); "uu:mm:ss")
Het zou moeten werken.
Vriendelijke groeten
2 likes
Dank u Zozo_mp voor de e die ontbrak.
D.Roger, ik had hier ook mee getest maar als de medewerker om 5:30 begint zal hij 5.5 in het andere vakje zetten met deze formule.
Simpel gezegd, het maandaggedeelte en wat volgt is niet zichtbaar in druk, de 1/2 dag is wanneer de werknemer een 1/2 dag werkt zoals vrijdag en een hele dag in de formule is er een deel van de tijd dat wordt afgetrokken 1/2 van een pauze tussen het middaguur en ik zou deze informatie graag in de gele vakjes willen terugsturen met van 5 tot 12 uur, maar als ik "van" & en "naar " & dat M.... en geeft me een resultaat ter grootte van een komma...
1 like
DANK JE, d.roger; Het is perfect:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
2 likes
Hier is het definitieve bestand, als iemand het ooit nodig heeft
feuilles_de_pointage_.xlsx