Exportprobleem te groot

Hallo

Ik leg mijn probleem uit: ik ben bezig met een project dat vrij zwaar is en ik zou graag een 3D naar mijn klant willen kunnen sturen zodat hij het kan zien.
We hebben het al geprobeerd, het is nog steeds zwaar en ze kunnen het niet openen.
Ik geef aan dat ze geen 3D-software hebben
Vriendelijke groeten

Hallo @mickael.sarlgascoin

Blij je weer te zien na deze lange afwezigheid op ons forum.

Als het gewoon een kwestie is van het vanuit alle hoeken bekijken en manipuleren, raad ik je aan om te gebruiken "  eDrawing"" en vooral met een HTML-bestand dat direct door iedereen kan worden gebruikt die Windows gebruikt.
Hier is een mini-gebruikershandleiding die onze collega-vriend @d. Roger voor ons heeft gemaakt

Anders kan uw klant Edrawing gebruiken, dat is gratis, maar het is minder veilig voor u omdat hij alles ziet, terwijl hij met HTML minder dingen zal doen

Vriendelijke groeten

PS: downloadlink downloaden E-tekening - Google Zoeken

9 likes

Helemaal met je eens @Zozo_mp , wat ik ook regelmatig doe is een executable Edrawing

4 likes

Bedankt voor je antwoorden zo snel dat ik het probeer

1 like

Edrawing ook, de meerderheid van onze grote klanten heeft het al gedownload voor andere zaken.

3 likes

Hallo

Naast mijn collega's, die ik terloops wil begroeten; Ik verstuur mijn bestand via WeTransfer als het te groot is om per e-mail te gaan omdat ik ook Edrawings maak in .exe maar die zijn vaak te groot om per e-mail te gaan.

4 likes

Persoonlijk ZIP ik ze in meerdere bestanden. Het werkt ook goed en het stelt je in staat om de maatregels per e-mail te omzeilen (door meerdere e-mails in te sturen)

Het wordt vrij goed uitgelegd op de volgende link:

Grote bestanden knippen met 7-Zip of WinRAR - Diversen - Tutorials - InformatiWeb

4 likes

Goedenavond @coin37coin

Geweldig, ik bewaar de walkthrough voor een andere gelegenheid!

Ik denk dat dit de PB niet oplost, want zelfs als je een ASM splitst en je reconstrueert het aan het einde, is de PB dat de persoon aan de andere kant SW moet hebben, maar de klant hoeft niet noodzakelijkerwijs SW te hebben.
Gebruik dus wat @ac_cobra_427 zegt, want in zijn opmerking geeft hij aan dat het eDrawing bestand te groot kan zijn, zelfs gezipt met jouw methode.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo
Voor bestandsoverdracht heeft ons favoriete forum ook een tool.

Moge de kracht met je zijn.

7 likes

Gash @Zozo_mp, ik las te snel en ik had nog niet gezien dat zijn klant geen oplossing heeft voor 3D-lezen... Inderdaad, het is niet geweldig, dus mijn oplossing!

En dus, waarom zou je geen 3D-pdf maken? Het werkt best goed, al is het maar voor een visualisatie en validatie van de klant. Het lijkt mij dat het zelfs transversale weergaven mogelijk maakt

3 likes

Hallo @coin37coin

Ik gebruikte de 3D PDF voor mensen die niets wilden downloaden (zelfs niet eDrawing in reader-modus).
Maar je hebt een goede handleiding nodig, want het gebruik is niet zo eenvoudig, maar niet ingewikkeld voor mensen zoals wij.

Dus dat zijn twee oplossingen voor onze aanvrager @mickael.sarlgascoin

Vriendelijke groeten

PS: Blij dat je vaker terugkomt op het forum en dat je ons je kennis brengt.

2 likes

Hallo;

Hier is mijn methode voor grote assemblages.

1. Met pack and Go kopieer je je hele assembly naar een nieuwe directory in de modus: maak de hiërarchie plat.
  2. Open uw gekopieerde assembly niet meteen, maar verwijder de bestanden van de items die u niet wilt weergeven direct uit Windows Verkenner.
  3. -Optioneel- Verwijder enkele functies (gaten) en andere "vertrouwelijke" functies door sommige 3D te openen.
  4. Open uw assemblage door FIT-foutmeldingen te maken.
  5. sla uw assemblage op als onderdeel (met de optie alleen extern oppervlak, als u dat wenst, wordt deze optie niet aanbevolen voor het Parasolid-formaat...)
  6. Open uw aldus verkregen onderdeel, probeer eventueel enkele componenten met elkaar te combineren). Registreer je onderdeel opnieuw (in Parasolid als je gecombineerde componenten hebt)
  7. Open je kamer weer. om het op te slaan in het formaat dat uw klant wenst.

En daar heb je het. Dus ja, het is vervelend om te doen, maar het stelt ons in staat om grote assemblages met ongeveer 75% in bestandsgrootte te verminderen, en er zeker van te zijn dat het moeilijk zal zijn om onze "Know-How" te "hacken".

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo

Let bij grote exporten op de ' kleine ' onderdelen zoals schroeven of commerciële onderdelen die gedownload worden. Te veel details over deze stukken zullen de export een stuk zwaarder maken. De prijs voor zwaar spul gaat voorlopig naar Bene Inox die er plezier in heeft om 3D-logo's op al hun modellen te zetten (en het moet niet de enige zijn die dit doet):
image

3 likes

Hallo, probeer je het met WeTransfert?
persoonlijk doe ik al mijn montagetransfers, SolidWorks, Step enz... daardoor.
Vriendelijke groeten.
Dessin_8

1 like