Probleem extrusie op gebogen onderdeel

Hallo

Ik werk aan een roestvrijstalen hoek, deze hoek heeft verschillende vouwen en in het midden een nogal eigenaardig gevormde gleuf waarmee ik een andere hoek kan monteren (om een kruismontage te maken). Ook zijn er verschillende piercings.

Alle sneden (snijden, boren) worden na het vouwen met een laser uitgevoerd.

Voor het modelleren van dit hoekijzer gebruik ik de functie "Gevouwen basisplaat" met een open schets om het profiel te genereren. Daarna diverse extrusies.

Mijn probleem betreft de extrusie van de spleet, ik heb een plan gemaakt aan de basis van mijn plaatwerk en vervolgens heb ik de vorm geschetst. Na extrusie in het gevouwen profiel heb ik op sommige plekken nogal vreemde vormen (zie bijlage) Ik stel me voor dat het iets te maken heeft met de inkeping...

Dus ik kan niet van deze vormen afkomen. Ik denk dat solidworks extrusie ziet voor het buigen, terwijl het wordt gedaan na het zelfstandig buigen op een 3-assige laser.

Ik zet je in de bijlage het sw-bestand!

Om het even welke ideeën?

Bij voorbaat dank voor uw hulp,

Oprecht

Tim

cs-04.sldprt

Hallo

kijk of het goed is, je moet spelen met de configuratie met de Default en het SM-FLAT-PATTERN om het laatste stuk te hebben en het uit te vouwen. Ik heb ook het vinkje uit het vakje gehaald voor normale materiaalverwijdering.

cs-04_ac_cobra.sldprt
2 likes

Hallo

Dat is precies wat ik nodig had, heel erg bedankt voor je hulp!

Fijne zondag,

Tim

1 like

Niet de schuld, goede zondag ook voor jou. Ik vermoedde het omdat ik min of meer dezelfde dingen doe...