Hoi allemaal!
Ik begin met het automatiseren van eenvoudige assemblages met families van onderdelen.
Gisteren heb ik wat tests gedaan en alles werkte heel goed. Vandaag de dag werkt niets.
Ik heb een assemblage die wordt aangedreven door een familie van onderdelen (al dan niet verwijdering van een component) met twee componenten die ook worden bestuurd door een familie van onderdelen (afmeting / materialen).
Al mijn onderdelenfamilies staan op Excel, anders dan extern naar CAD, maar gekoppeld aan het CAD-bestand.
Al deze onderdelenfamilies (excel) worden automatisch gevuld door één excel-bestand.
Mijn probleem is dat gisteren, toen ik met mijn assemblage begon, alle componenten werden bijgewerkt volgens de families van onderdelen en vandaag start het zoals het was geregistreerd zonder de families van onderdelen te laden.
Een tweede probleem kan verband houden met het eerste is dat wanneer ik een onderdeel open en ik ga de artikelfamilie bewerken, ik gedwongen word om elke cel te selecteren en op enter te drukken om deze bij te werken, terwijl het externe Excel-bestand al up-to-date is.
Als iemand weet hoe de componenten en assemblage automatisch kunnen worden bijgewerkt?
Ik heb niets veranderd sinds gisteren!!
Nog een vraag: Is het ook de beste oplossing om via Excel een assemblage aan te sturen waarvan de afmetingen van de componenten veranderen?
Bedankt
Doper