Probleem met het sluiten van solidworks-bestanden

Hallo

Sinds kort heb ik een probleem met bepaalde soorten solidworks-bestanden, iets wat voorheen geen probleem voor mij was op dezelfde bestanden.

Laat het me uitleggen.

Deze bestanden zijn van oorsprong". IGS". , in ieder geval is het alleen bij hen dat ik dit probleem van sluiting tegenkom, ik denk tijdelijk ... we hebben een bibliotheek met veel IGS, dus het zou veel tijd verspillen om ze allemaal te transformeren, daarom ben ik op zoek naar een andere oplossing...

De IGS wordt getransformeerd in een onderdeel met een "geïmporteerde" functie in de feature manager, dus die sla ik daarna deels op, ik maak al dan niet assemblages met ..

Als ik het dan in de toekomst open, worden deze bestanden grijs weergegeven en SW vertelt me dat "het bestand al is geopend door een andere gebruiker ... Wil je het in alleen-lezen openen?" antwoord ik ja, en dan "er is een grote fout opgetreden.. bla bla" ... onmogelijk om het opnieuw te gebruiken, zelfs door een RX te doen, mijn pc opnieuw op te starten, CCleaner .... etc Ik heb alles doorgegeven, ik kan deze bestanden niet opnieuw openen ..

Wat me doet denken dat het een kwestie van tijdelijke bestanden is, is dat zodra alle vensters van SW zijn gesloten, ik deze bestanden niet uit de map kan verwijderen, ik moet SW sluiten om ze te verwijderen...

De enige oplossing die ik op dit moment heb gevonden om mijn probleem op te lossen, althans op het moment dat het werkt, is om de IGS te openen, om een functieherkenning uit te voeren, wat enige tijd kost ... En om het in stukjes op te nemen...

Ik gebruik SW 2017, sommige bestanden heb ik eerder gebruikt, ik heb ze destijds in SW 2014 geopend en was dit probleem nog nooit tegengekomen....

Heeft iemand een idee?

Bij voorbaat dank:)

Hallo Fab Camp ;-)

Ik neem aan dat je dat buiten PDM om doet.

Zit je op een netwerk of op een individuele werkplek?

Vriendelijke groeten

Hallo

Kun je een of twee stukken in IGS-formaat plaatsen die we zelf kunnen proberen?

Voor " dus het transformeren van ze allemaal zou veel tijd verspillen " Wat is de hoeveelheid IGS-bestanden die moeten worden verwerkt, omdat het misschien automatisch (en in verborgen tijd) kan worden gedaan door een macro (of programma)?

Vriendelijke groeten

2 likes

Bedankt voor je antwoorden;)

Dus ik dacht net als jij Zozo in het begin, omdat de afdeling die onze IT beheert, wilde dat we rechtstreeks op het netwerk werkten.

Ik heb een individuele werkstationlicentie, maar afgezien van de installatie van SW staan al mijn projecten, onderdelen enz. op het netwerk en niet op de schijf van mijn pc zelf.

Dus ik dacht net als jij, maar alleen, mijn collega die deze onderdelen gaat halen die me problemen bezorgen, heeft dit probleem niet, hij werkt net als ik met het verschil, dat hij geen individuele postlicentie heeft.

En nee, we hebben geen PDM.

Om je te antwoorden D.roger, de IGS die ik heb getest, zijn ofwel producten zoals lindapter, of handvatten van een andere fabrikant, en worden een beetje willekeurig opgeslagen. maar ik kan een nemer van uw maccro om qd te testen, zelfs ...

Maar ik denk dat er een goed probleem is met het sluiten van tijdelijke bestanden.

Ik merkte het vanmorgen weer met dit keer een vijl gedeelte.

Zonder Sw te sluiten, had ik een onderdeel vervangen, maar in een andere configuratie liet het me nog steeds het oude zien ... gedwongen om SW te sluiten en opnieuw te openen, zodat mijn juiste onderdeel in alle configuraties wordt weergegeven ...

Ik heb gisteren SW gerepareerd ... tevergeefs...

Kleine correctie, mijn collega belde me terug... Na verschillende pogingen op het netwerk had hij hetzelfde probleem als ik ... niet direct op zijn palmares... maar aan de andere kant, als ik een IGS op mijn pc kopieer, heb ik nog steeds dit probleem en uiteindelijk niet met alle IGS, zelfs niet van lindapter ...^^

Goedenavond

We zouden met de informaticus moeten zien wie het netwerk heeft opgezet en vooral de regels voor het bijwerken van de bestanden of het DBMS.

Er moet een donkere geschiedenis zijn van indexen die in realtime of in batch worden bijgewerkt. Het hangt allemaal af van hoe de bestanden worden beheerd, de bestaande beveiliging en de updateregels. Alleen de computerwetenschapper kan u AMHA helpen.

Tenzij een van onze potige Maouss van het forum je vertelt dat het zus en zo is. Het zijn fortiches, maar nee, misschien heb je je bericht nog niet gelezen :-) :-)

Pluche

1 like

Bedankt Zozo, hoe noem je DBMS?

OOooopsss sorry voor het jargon :-)

DBMS, database management systeem.

Of je hebt platte bestanden, zoals bijvoorbeeld wanneer je bestanden direct onder Windows beheert. Geen intelligentie tussen bestanden zoals wanneer u uw PRT-bestanden in een map plaatst.

Of het is een beetje beter, of heel geavanceerd: wanneer het wordt beheerd door een database waar alles veel meer gestructureerd en ongedefinieerd is.

PDM maakt waarschijnlijk gebruik van een DBMS

Vriendelijke groeten

Oké, ik zal dit onderzoeken, maar ik gebruik geen PDM.

Ik hou jullie op de hoogte, maar de infor box komt niet terug voor januari lijkt me ...

Hallo

Het zou ook goed zijn om te controleren of u een beheerder bent op uw werkstation en of u en uw collega's lees- en schrijfrechten hebben voor de mappen waarin de IGS-bestanden zijn opgeslagen.

Ter info, elke keer dat een IGS-bestand wordt geopend, schrijft Solidworks ook een .rpt-bestand naar dezelfde map als de IGS, of wijzigt het tijdens een tweede conversie.

Waarschijnlijk is de beste oplossing om al deze bestanden naar SW-bestanden te converteren en vervolgens al deze IGS-bestanden te verwijderen.

Vriendelijke groeten

3 likes

Bedankt d.roger, maar ja, we zijn Admin en alle rechten in toegang. Geen veranderingen voor het moment, ik ben wachten om te zien met de Infors in januari ... op Stand-by voor het moment...

1 like