Hallo
Sinds kort heb ik een probleem met bepaalde soorten solidworks-bestanden, iets wat voorheen geen probleem voor mij was op dezelfde bestanden.
Laat het me uitleggen.
Deze bestanden zijn van oorsprong". IGS". , in ieder geval is het alleen bij hen dat ik dit probleem van sluiting tegenkom, ik denk tijdelijk ... we hebben een bibliotheek met veel IGS, dus het zou veel tijd verspillen om ze allemaal te transformeren, daarom ben ik op zoek naar een andere oplossing...
De IGS wordt getransformeerd in een onderdeel met een "geïmporteerde" functie in de feature manager, dus die sla ik daarna deels op, ik maak al dan niet assemblages met ..
Als ik het dan in de toekomst open, worden deze bestanden grijs weergegeven en SW vertelt me dat "het bestand al is geopend door een andere gebruiker ... Wil je het in alleen-lezen openen?" antwoord ik ja, en dan "er is een grote fout opgetreden.. bla bla" ... onmogelijk om het opnieuw te gebruiken, zelfs door een RX te doen, mijn pc opnieuw op te starten, CCleaner .... etc Ik heb alles doorgegeven, ik kan deze bestanden niet opnieuw openen ..
Wat me doet denken dat het een kwestie van tijdelijke bestanden is, is dat zodra alle vensters van SW zijn gesloten, ik deze bestanden niet uit de map kan verwijderen, ik moet SW sluiten om ze te verwijderen...
De enige oplossing die ik op dit moment heb gevonden om mijn probleem op te lossen, althans op het moment dat het werkt, is om de IGS te openen, om een functieherkenning uit te voeren, wat enige tijd kost ... En om het in stukjes op te nemen...
Ik gebruik SW 2017, sommige bestanden heb ik eerder gebruikt, ik heb ze destijds in SW 2014 geopend en was dit probleem nog nooit tegengekomen....
Heeft iemand een idee?
Bij voorbaat dank:)