Naar aanleiding van de update van mijn versie van solidworks 2013 naar 2014 (sp1), heb ik een probleem met de "Body-Move/Copy" functie.
In mijn ontwerp (filegedeelte) importeerde ik externe onderdelen en werkte ik daarom in multibody. De geïmporteerde onderdelen worden bij het importeren gepositioneerd door het vakje "Met de functie Verplaatsen/Kopiëren" aan te vinken... Tot zover geen probleem.
Aan de andere kant, als ik dan besluit om een stuk te verplaatsen via de Body-Move/Copy later functie in mijn boom, gaat deze functie automatisch terug in mijn geschiedenis en is zichtbaar in het body drop-down menu en niet aan het einde van mijn geschiedenis... wat helemaal niet het gewenste effect geeft.
Bijgevoegd is een afbeelding van de verschillende stappen en ik hoop dat dit je zal helpen mijn probleem te begrijpen.
Ter informatie, ik had dit probleem niet met solidworks 2013, de functie is van toepassing bian waar ik was in de boom.
@ gt22: mijn doel is om het lichaam 170 mm in Y te verplaatsen zonder het te kopiëren. Het probleem komt van de functie die zich onder het vervolgkeuzemenu voor de hoofdtekst in de boom bevindt en niet aan het einde van mijn geschiedenis... Ik wil dat deze body-Move/Copy-functie alleen aan het einde plaatsvindt en niet eerder.
@ OptiSW: Ik kan niet upgraden naar de hogere SP, omdat we gestopt onze abonnementen op updates (te duur voor mijn kleine bedrijf), de laatste die ik kan installeren is SW2014 SP1
Aan de andere kant kun je de body move-functie direct invoegen (d.w.z. zonder de functie voor het invoegen van onderdelen te bewerken), misschien (ik kan het nog niet testen) op de juiste plaats worden geplaatst.
@ stefbeno : dat is precies wat ik doe, ik probeer een nieuwe lichaamsbewegingsfunctie in te voegen zonder de vorige te bewerken en dit aan het einde van mijn geschiedenis... maar systematisch wordt de nieuwe toegevoegde Body-Move-functie direct op het niveau van het lichaam gepositioneerd (gaat automatisch omhoog in de geschiedenis)... Het is onbegrijpelijk!
Door op het forum te zoeken, vond ik precies hetzelfde probleem als degene die ik tegenkom, maar nog steeds geen oplossing behalve min of meer eenvoudige oplossingen... Is het een bug???
Ik herinner je eraan dat het heel goed werkte onder mijn solidworks 2013 SP5 ... Ik heb spijt van mijn update !
Ik heb net een test gedaan met SW2014 SP5, het lijkt prima te werken: zie PJ.
Ik ben bang dat je met een bug wordt geconfronteerd en gezien je onvermogen om te evolueren, dat je gedwongen zult worden om de tijdelijke oplossing te gebruiken die Benoit in de geciteerde post heeft gegeven (het is eindelijk nog maar een functie, het is het minste kwaad).