Hallo
Ik heb een probleem bij het maken van een assemblage dwarsdoorsnede. We werken veel met samenstellingen en voor zover mogelijk geven we deze lassen weer in 3D/2D.
Om dit te doen heb ik een materiaal gemaakt: "Lassen" met de arceringseigenschap: "Gewoon". De lassen worden in 3D gematerialiseerd door een onderdeel intern in de assemblage (om niet te worden belast door lassen 1, lassen 2,...) met het materiaal als materiaal: "Lassen".
Omdat onze gelaste assemblages bijna allemaal in 316L zijn, laten we bij het maken van de snijweergave het arceren automatisch gebeuren (om de automatische hoekverschuivingen te hebben zonder het materiaal van elk onderdeel te hoeven wijzigen). Voor de 316L-onderdelen is alles in orde, maar wat betreft de weergave van de lassen zijn we genoodzaakt om het vinkje uit te schakelen: "Hatching of the material" zodat de las helemaal in het zwart wordt weergegeven op alle weergaven... Ik heb van alles een beetje geprobeerd zonder resultaat.
Het is onmogelijk om deze effen kleur (gedefinieerd in het materiaal) te hebben.
Hebben jullie een oplossing voor mij?
hachures.png