DWG-probleem importeren -> punten die zich buiten het modelleringsveld bevinden

Hoi allemaal

Ik probeer al een tijdje een DWG-bestand te openen met Solidworks, maar tevergeefs....

Mijn probleem is dat het een bestand is van een gebouw (vrij groot) en dat ik probeer door een opening op een plan of 2D-schets op een onderdeel te gaan, NIETS WERKT!!

Ik krijg deze foutmelding: 27112 punten bevonden zich buiten het modelleringsveld. 99 entiteiten konden niet worden geïmporteerd.

Heeft iemand ooit dit probleem gehad?

Ik heb geprobeerd optie voor optie te veranderen, maar niets helpt....

Bij voorbaat dank!!

Het ziet eruit als een eenheidsprobleem, weet u zeker dat u de juiste maateenheid selecteert bij het importeren? Kunt u ons het plan voor het testen bezorgen? 

Standaard is het in inches, dus ik heb het in millimeters en meters geprobeerd, maar het is nog steeds hetzelfde probleem.....

plan_de_masse_general_pour_3d.dwg

Ik maak me zelfs zorgen over mijn kant goed als het je kan geruststellen, dus het idee zou zijn om de standaardoorsprong te verschuiven, omdat die van het plan zo ver weg moet zijn dat het probeert het model buiten de grenzen van solidworks te genereren en daarom crasht :/

Ok, ja het stelt me gerust!!

Je bedoelt de oorsprong van het DWG-model? (doe de manipulatie eerder op Drafsight of Autocad)?

Of probeer een object te maken waarvan de afmetingen (dus ongeveer 200000x200000) uw import omvatten voordat u de import uitvoert (door te kopiëren en plakken van Autocad naar SW).

Ik heb niet getest...

Hallo

Het is me gelukt om het te openen, maar het vertelt me nog steeds dat er 50 niet-geïmporteerde entiteiten zijn. (Aan de andere kant,  geen probleem met out-of-bounds punten)

Zoals MaD zegt, moeten we de oorsprong van de schets opnieuw definiëren. Om dit te doen, heb ik een laag gekozen die het hele gebied bedekt, AA-00-EXT NETWORKS, en ik heb de oorsprong in het midden geplaatst. (Zie bijlage)

Ik hoop dat dit je helpt.

importationdwg.pdf

NIKKEL!!!!

Heel erg bedankt, dus dat was de oplossing! Vervang de oorsprong. Ik vermoedde dat het zoiets was, maar ik wist niet dat je de oorsprong op het zwarte inzetstuk kon klikken.

Nogmaals bedankt!!!

1 like

Het werkt!

Nogmaals bedankt!