Hoi allemaal
Ik heb een importprobleem in solidworks (2016): . Originele IFC Revit verzonden door een klant (zie bijlage).
Als ik dit bestand open, is de assemblage volledig ongestructureerd.
Ik moet erop wijzen dat we het ook hebben geprobeerd met een . ZAT en . DWG-bestanden, maar deze bestanden worden niet eens geopend.
Als iemand tijd heeft om te proberen mijn bestand te openen om te zien of ze hetzelfde resultaat (of niet!) krijgen als ik, zou dat leuk zijn.
De klant vertelde me dat ze een export had gemaakt in "IFC 2x3 Coordination View 2.0", maar ik weet niet of het mogelijk is om andere parameters op Revit te gebruiken... Eventuele feedback over dit onderwerp?
Bedankt, een fijne dag verder.
sou_mn_1_bat_gc_d_1.ifc
Bijgevoegd is een video-opname om te illustreren wat ik krijg ...
2021-08-31_16h39_17.mp4
Hallo
Ik reproduceer het probleem, het lijkt te maken te hebben met fouten bij het importeren van het bestand,
Zodra een geïmporteerd bestand oppervlakken bevat, is het zeker dat het fouten bevat, heel vaak veroorzaakt dit soort importproblemen dit soort grafische problemen, u heeft de mogelijkheid om diagnoses te stellen van de invoer van uw onderdelen, maar gezien het aantal fouten ... automatische reparatie zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn,
De fouten worden niet veroorzaakt door specifieke importopties, maar door de SOLIDWORKS-methode voor het genereren van volumes in combinatie met de geometrie van het bestand
Inderdaad, misschien zijn er exportopties op REVIT of andere formaten die meer compatibel zijn voor SW2016
Als bijlage een opname van een document met fouten,
erreur_dimport.jpg
Dank je wel voor dit antwoord Theo.
Ten slotte is de . SAT opende ook (erg lang...) maar met veel fouten en parasitaire oppervlakken.