MEP-probleem met afdrukken in kleur

Hallo allemaal,

Ik heb een afdrukprobleem dat ik niet kan oplossen.

Als ik een MEP maak van een gelaste monteur, zet ik de geprojecteerde weergaven in wireframe en ISO-weergaven in gearceerde modus.

Op de geprojecteerde aanzichten heb ik een paar lijnen in kleur gezet. 
Bij het afdrukken op de HP plotter blijven de geprojecteerde weergaven zwart, terwijl ISO-weergaven in kleur zijn
Als ik een PDF maak van de Europarlementariër, dan is alles perfect, het drukt correct af.
Ik heb in de SW-instellingen gekeken en in de driver van de HP, ik zie niets verkeerds....
Enig idee?

A+

Hello@hubert

Ik denk dat het niet mogelijk is omdat het mij lijkt dat de wireframe-modus geen kleuren kan hebben (het is een beetje als een mesh).

Dit is de definitie van de oude bedrade modus (autocrad-type) die zeker deel uitmaakt van de eerste regels code van SW 3D. Vervolgens voegden ze wat franjes toe in de MEP waarmee je wat lijnen kunt inkleuren: maar ze vergaten het programma te wijzigen dat de afdruk genereert. (het afdrukken van een 3D-weergave  is bijzonder waardeloos in SW, behalve in de MEP en opnieuw).

Als het echt belangrijk voor je is en je hebt niet te veel lijnen om in te kleuren, dan heb je de oplossing om lijnen over de wireframe-lijnen te trekken. Deze lijnen worden in kleur afgedrukt in uw plotter omdat ze worden beschouwd als lijnen en niet als wireframe. Oké, het klinkt een beetje "", maar je moet de klus klaren (zoals ik al zei, het is wanneer een bug een functie wordt).

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Voor mij is er geen reden waarom een lijn die bijvoorbeeld naar rood gaat, niet in rood op het papier wordt gedrukt, nadat ik het een paar jaar heb gedaan voordat ik door de kleur van de lagen ging (maar hier verandert het van kleur, het hele stuk en niet slechts een deel)

Ik heb de test opnieuw gedaan op een eenvoudige rechthoek door een van de zijden te veranderen in rood en het drukt goed af.

Hallo

Probeer een pdf van uw plan te genereren en druk vervolgens de pdf af, misschien omzeilt het het probleem.

Hallo Pierre S

oké, zolang je de A4 of A3 grand max niet overschrijdt, lijkt het me voor de PDF.  ;-)

Vriendelijke groeten

Hallo

Misschien kijken in de lay-out instellingen of de kleuropties inderdaad in automatic.

De PDF export houdt hier geen rekening mee, deze heeft een eigen instelling om in kleur te exporteren.

Goedenavond

Bedankt allemaal voor jullie feedback

@Pierre S. Zoals ik in mijn bericht zeg, als ik exporteer in PDF werkt het perfect... zelfs in A1
@Fuz3d, ik ben het helemaal met je eens, vooral omdat, en ik vergat het te zeggen, het op de pc van mijn collega perfect werkt. Dit doet hij al jaren. We hebben de printmeters vergeleken, geen verschil...
@zozo_mp, ik heb nog veel lijnen om te veranderen, de laagtruc is om te proberen, ik zal zien of het werkt. Maar het resultaat is hetzelfde, als het feit dat een lijn in kleur wordt gezet niet wordt afgedrukt.....
@cyril.f, ja de kleuropties zijn op auto
Ik blijf graven.....

Bedankt

A+