Inventor probleem met Excel-bestand

Hallo

Ik kom naar de community om me te helpen een probleem op te lossen.

Ik heb onderdelen gemaakt in inventor 2010 met koppelingen op Excel-bladen (zodat mijn onderdelen automatisch kunnen worden verkleind).

Het probleem is dat zijn Excel-sheets in de loop van de tijd zijn geëvolueerd en dat ze zijn hernoemd of de links zijn gewijzigd.

Mijn zorg is dat de uitvinder me blijft vragen om de link naar de Excel-sheet die niet meer bestaat.

En niemand van mij kan enig spoor van deze link vinden. In het configuratiebestand bestaat het niet meer.

Ik zie het gewoon in Desing Assistant

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

platette.ipt

Hallo

Als u het Excel-bronbestand wijzigt en een update uitvoert, past het plan zich dan aan?

Zo ja, dan moet er ergens een link zijn door (maar waar???)

Als dit niet het geval is en de link in de instellingen niet meer bestaat, waarom maakt u deze dan niet opnieuw?

2 likes

Hoe verwacht je dat hij deze links zal vinden als ze dood en begraven zijn?

Voor hem is er geen relatie en interactie meer Excel Inventor

afgezien van het opnieuw maken van een tabel en links zie ik geen andere walkthroughs

@+ ;-)

1 like

In feite, wat is de vraag?

Ik heb de indruk dat je deze Excel - Inventor-relatie wilt verwijderen, maar dat kan niet omdat de link niet meer bestaat, toch?

1 like

De koppeling tussen het uitvindersgedeelte en het Excel-bestand is verwijderd. (Link verwijderd voor een aangepast onderdeel).

En ik zie de link niet in het instellingenbestand.

Ik zie gewoon de link als ik naar de ontwerpassistent ga die me vertelt wie deze link bestaat (die is verbroken) met dit oude Excel-blad.

Ik zou graag willen weten hoe ik het permanent kan verwijderen om elk risico op fouten te voorkomen (als er een risico is natuurlijk).

Ik heb geprobeerd het bestand op te schonen, het verandert niets.

Ik heb geprobeerd een andere bron toe te wijzen, er verandert niets.

Samenvattend, Inventor had ooit een link met een Excel-sheet (die niet meer bestaat), deze link was vrijwillig verbroken, hij was uit het configuratiebestand verwijderd, maar Inventor heeft de link altijd behouden (ik weet niet waar of hoe).

Ik zou graag willen weten of iemand ooit dit soort problemen is tegengekomen en hoe ik dit bestand permanent kan verwijderen of opschonen.

Vriendelijke groeten

Franck

Door Inventor opnieuw te installeren?

1 like

Ik weet niet hoe uw plandefinitiesysteem werkt, maar ik denk dat het bestand gewoon beschadigd is.

Is het mogelijk om de assembly onder een nieuwe naam te kopiëren en te controleren of de linkgeschiedenis blijft bestaan?

Als dit niet langer het geval is, kunt u deze test net zo goed omzetten in een geldig bestand door het beschadigde bestand te verwijderen.

2 likes

Beantwoorden Tomalam

Het opnieuw installeren van inventor of het upgraden van de versie verandert niets.

en voor Jose-accessa

De bestanden die zijn opgeslagen als bevatten het probleem van het originele bestand.

Hallo

Zou deze link uw probleem kunnen oplossen (hoofdstuklink)?

http://wikihelp.autodesk.com/enu?adskContextId=REDIRECT_IDD_PARAM_EQN_DIALOG&language=FRA&release=2014&product=Inventor

Met vriendelijke groet.

1 like

Voor a-hincelin

Ik ga het van dichterbij bekijken, maar ik ben op inventor 2010 en de hulp begint pas vanaf de 2012-versies.

Wat ik dan niet begrijp, is dat de link die ik van de ontwerpassistent heb gekregen, kan worden gewijzigd (ik kan er een ander Excel-bestand aan toewijzen, maar dat het niet verschijnt in de parameterfunctie (fx).

Ik kan dan het Excel-bestand openen, het bewerken, maar aangezien het niet in (fx) is, interfereert het niet met mijn deel.

Ik zou dus graag een oplossing vinden om dit excel-bestand (restbestand van een creatie) dat overigens in ontwerpassistent en null staat, te kunnen verwijderen en dus een schoon bestand te hebben.

Is er een probleem met inventor 2010?

Vriendelijke groeten

Ja, het kan inderdaad een versieprobleem zijn dat het bestandsbeheer verkeerd beheert, want met assistent-ontwerp is het mogelijk om alles op te schonen (inclusief de bestanden in de submappen).

Ik kan geen oplossing vinden voor uw probleem......

Met vriendelijke groet.

1 like

Hallo

Het beheer van gerelateerde documenten is niet direct toegankelijk. De volgorde bestaat echter wel.

Om toegang te krijgen, moet u het lint aanpassen.

Klik met de rechtermuisknop op het lint > de gebruikersbesturingselementen aan te passen.

Voeg de opdracht 'Koppelingen' toe aan een tabblad van het lint.

Start vervolgens deze opdracht die aan de rechterkant van het lint verschijnt.

U kunt :

Repareer de link

Link verwijderen

liens.jpg
3 likes

hallo FXJ

En bedankt voor je antwoord

Aan de andere kant heb ik een probleem, deze opdracht bestaat niet in mijn menu (ik ben nog steeds onder Inventor 2010).

1e vraag zou het mogelijk zijn dat het onder een andere naam zou zijn.

2e vraag: is het mogelijk om het uit een andere versie te importeren en zo ja, waar is dit commando te vinden.

Nogmaals bedankt

Fijne dag 

Goedenavond

Ja, deze opdracht bestaat. Ik moet erover nadenken om naar deze donderdag te kijken, want ik heb geen uitvinder 2010 op mijn pc.

Misschien heet het linkbeheer.

Je kunt het misschien vinden met de klassieke interface (geen lint).

In de toepassingsopties: tools-> toepassingsopties

kan een tabbladgeheugenweergave zijn.

Dit wordt gevolgd door het drop-down menu bewerken -> bindingen.

FXJ

Hallo FXJ

Ik vond de opdracht Beheren in het tabblad Gereedschap ->Aanpassen -> -> Beheren -> opdracht Binden.

Nogmaals bedankt