Probleem: Ik kan een oppervlak niet dikker maken (hier een carrosserie)

Hallo/Goedenavond,

Als groot autoliefhebber maak ik fictieve auto's geïnspireerd op de jaren 60. Ik werk momenteel aan een klein project waarbij ik de laatste hand leg aan een carrosserie. Probleem: SolidWorks weigert oppervlakken dikker te maken. Ik naaide de verschillende panelen en secties aan elkaar, maar nog steeds niets. Ik voeg een foto van het probleem toe (hier is de url: http://www.noelshack.com/2016-19-1463165346-probleme-epaisseur.png)

Heb je een idee? Ik gebruik de "thicken" functie van het Bpssage/Base menu . Bedankt voor het lezen van mijn bericht en voor eventuele antwoorden. :/

Verander de dikte voor een begin en kijk met een andere richting om dikker te worden

De blauwe lijnen doen me denken aan onsamengevoegde vlakken

of neem je oppervlakken en schuif ze allemaal naar buiten, naai ze indien nodig terug (blauwe lijnen)

1 like

Goedenavond

Ik weet niet of je dat ooit hebt gezien!! Maar voor het geval dat???

http://help.solidworks.com/2011/French/SolidWorks/sldworks/LegacyHelp/Sldworks/Features/HIDD_DVE_FEAT_THICKEN.htm

Manu: dit is degene die ik gebruik (zie de afbeelding in url in mijn 1e bericht) maar het werkt niet. Dat is mijn zorg.

GT22: Ik heb verschillende diktes en richtingen geprobeerd, altijd dezelfde foutmelding: "Kan het oppervlak niet compenseren of het gezicht kan niet worden verwijderd".

Het naaien van oppervlakken zalfde ze normaal gesproken samen, toch? Anders zou het een deel van het probleem kunnen verklaren.

Het weigert echter nog steeds om bepaalde oppervlakken dikker te maken. Het komt echter van een enkele egalisatiefunctie en niet van een combinatie van verschillende andere oppervlakken.

Wat als u de gezichten verschuift en vervolgens sluit? Zou het kunnen werken?

http://help.solidworks.com/2011/french/SolidWorks/sldworks/LegacyHelp/Sldworks/Surfaces/HIDD_DVE_OFFSET_FACE.htm

En dan kun je het stevig maken.

Ik zal je oplossing proberen, Manu. Ik hou jullie op de hoogte.

Een terloopse opmerking: de onderdelen kunnen één voor één worden verdikt. Aan de andere kant kunnen de direct aangrenzende oppervlakken achteraf niet worden beschadigd.

OK, het werkt. Hou me op de hoogte... Succes met je project ;-) 

Het werkte niet!

Als ik voor elk oppervlak een andere vijl maak en ze allemaal weer aan elkaar lijm in een assemblage, kan dit dan worden overwogen? Wetende dat ik op de lange termijn de bestanden (in .stl dus) wil gebruiken voor 3D-printen!

Ja, je kunt voor elk oppervlak een vijl maken en ze dikker maken, vervolgens een assemblage maken en dan na het maken van deze assemblage kun je er een deel van maken zoals OBI WAN heeft laten zien:

http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/combiner-deux-pièces-pour-ne-faire-quune

Ik denk dat ik in eerste instantie voor deze oplossing ga. Eén vraag echter: bij het samenstellen van de verschillende delen van de "puzzel", hoe zorg je er dan voor dat elk stukje perfect samenvalt? Er is geen "oppervlaktebeperking" van het geheugen? Moet ik iets meer plannen?

Ik zal het morgen proberen, met een uitgerust hoofd. Ik hou jullie op de hoogte. :)

Als je ze een voor een dikker maakt en er een samenstel van maakt, kun je ze aan elke kant beperken tot randen en steken. Daar zou het moeten worden opgelost.

Over het algemeen betekent dit, wanneer SW weigert een oppervlak dikker te maken, dat een van de vlakken tijdens de operatie zou verdwijnen. Ter illustratie kunnen we ons 2 vlakken voorstellen die met elkaar verbonden zijn door een straal van 1 mm, als we vragen om een dikte van 2 mm, weet het systeem niet meer wat het met de straal moet doen.

Voor de montagemethode: als ze allemaal op de juiste plaats zijn gemodelleerd (met behulp van het huidige bestand), kun je ze gewoon op basis van de oorsprong in elkaar zetten.

1 like

Hallo, dit forum is niet erg jong, maar hier leg ik mijn probleem uit, ik moet de schaal van een auto modelleren voor een project waaraan mijn team en ik deelnemen, ik moest mijn schaal dikker maken en ik heb vervolgens de stappen van dit forum uitgevoerd en een assemblage gemaakt met mijn onderdelen, maar ik kan ze niet samen beperken, is dit normaal?

Hallo

Om het te vereenvoudigen, kunt u plannen maken die zijn aangepast aan uw functionele oppervlakken en die dan in contact komen. Gebruik vervolgens de vliegtuigbeperking met de paperclip van de montagefunctie.
Spectrum.