SolidWorks Launch Probleem

Hallo

Ik heb onlangs de studentenversie van SolidWorks de dag ervoor gisteravond gekocht (correct geïnstalleerd. Het werkte.) Maar sinds gisteren heeft niets gewerkt en het irriteert me te weten dat ik mijn dagen besteed aan het vinden van een oplossing in plaats van te herzien. Mijn probleem is dat bij het starten van SW, het mini-startvenster wordt weergegeven met " Starting..."  Maar het venster lijkt te bevriezen en het sluit zonder enige foutpagina, niets. Ik begrijp dat dit een terugkerend probleem is en dat door naar het register te gaan en de naam te veranderen van " SolidWorks_2024 " naar iets anders, het werkt, dus dat is wat ik heb gedaan en het werkt inderdaad goed. Ik klik op " Deel " om een nieuwe kamer te maken en na 15 seconden (nauwelijks genoeg tijd om een rechthoek te maken) bevriest SW en sluit uiteindelijk zonder me iets te vertellen en ik word gedwongen de manipulatie van de registers opnieuw uit te voeren, zodat zodra ik een deel wil maken, het zichzelf sluit in een tijdsbestek van 15 seconden... Een eindeloze cirkel.

Voor de goede orde, ik gebruik MacBook Pro, M2 Pro-chip en 16 GB RAM. Ik heb mijn VM op een externe harde schijf van LaCie van 2 TB staan, zodat ik mijn VM niet op mijn computer heb staan. Op de Parallels-instellingen heb ik alles verwijderd dat wordt gedeeld tussen MacOs en de VM die zich op Windows 11 ARM bevindt (voor zover ik begrijp, is het essentieel om deze optie te verwijderen.). Ik heb 8 cores en 10 GB RAM aan de VM gegeven en ik gebruik Parallèles Pro, dus ik begrijp niet waarom het probleem daar vandaan zou komen (ik heb ook het " CAD " -profiel geplaatst voor optimale prestaties). Bij het installeren van SolidWorks (ik heb het dit weekend 2 keer gedaan) heb ik de vakjes uitgeschakeld zodat SW Elec en SW CAM niet downloaden (ik begrijp dat er iets mis was met deze 2 software als je Parallèles gebruikt, maar laten we zeggen dat ik in het stadium waarin ik me in mijn studie bevind, niet hoog genoeg is om SW Elec te gebruiken en dan word ik meer aangetrokken door de mecha.). Ik heb ook geprobeerd om SW te draaien met SW Rx met openGL, maar het werkt niet. Ik heb ook wat geprutst met de registers in " AllowList " omdat ik het ergens zag maar nog steeds niets...

Heb je tips om me te geven om het goed te laten werken? Ik heb ook geen haast met mijn opleiding, ik zag dat ze op dit moment willen dat we PTC Creo 9 gebruiken, maar laten we zeggen dat ik een nieuwsgierig persoon ben en dat ik SW op de middelbare school heb gebruikt, dus toen ik de korting zag die ze maakten voor studenten met de toevoeging van de 2 certificeringen om op het cv te zetten als we ze eerlijk gezegd halen, greep ik de kans, maar we moeten wel dat het werkt zodat ik kan trainen!

Bedankt aan degenen die me zullen helpen!

De aanbevolen configuratie voor Solidworks is geen virtuele machine onder MAC, al dat het onder Windows, afhankelijk van de grafische kaart of configuratie, soms ingewikkeld is, lijkt het mij meer dan waarschijnlijk dat deze installatie onder een virtuele machine gedoemd is tot een systematische mislukking, tenzij er een meevaller is.

Als het je lukt om het register te manipuleren om een sleutel aan te passen zodat het lijkt alsof iets functioneel is, is het dan zo verrassend dat de software crasht?

2 likes

Dat gezegd hebbende, ik heb Solidworks al onder een virtuele machine gehad... En het ging op dat moment best goed.
Maar het moet worden erkend dat het was om Ubuntu te draaien en niet een Mac

Op basis van de onderstaande link van Dassault ... het is niet zo aan te raden om de appel te gebruiken om Solidworks te doen:

" De beperking van deze ondersteuning is echter dat, zelfs als het zonder problemen wordt geïnstalleerd, SOLIDWORKS mogelijk niet goed werkt omdat Macs zelden grafische kaarten hebben die door de software worden ondersteund.

Had je geen versie die compatibel is met Mac in je versies?

Over welke korting heb je het? De studentenlicentie is gratis (vooral als je middelbare school deze software al gebruikt...)
En dan vraag ik me af: Waar heb je je licenties gekocht...

1 like