Office naar pdm hyperlink probleem

Hallo

Ik gebruik momenteel een access-database om onze BE-mappen te beheren, en hyperlinks worden automatisch gemaakt naar de mappen in de PDM-kluis. Het probleem 

is dat wanneer ik op een link klik, de map wordt geopend, maar onder het klassieke Windows-venster (er zijn niet alle opties en PDM-add-on), heb ik hetzelfde probleem met Excel of anderen, 

Alleen met Outlook worden PDM-koppelingen correct geopend. Is er een oplossing om de koppelingen te openen met het PDM-venster? 

Hallo

Dit is normaal, de link die in Outlook wordt weergegeven, is niet geformatteerd op een map, maar op een parametrische regel van dit type:

conisio://<PDM_Vault>/explore?projectid=<FolderID>&documentid=<FileID>&objecttype=1

Het is dit soort pad dat de kist opent, anders is het een klassieke ontdekkingsreiziger. Aan de andere kant verwijst het noodzakelijkerwijs naar een bestand, ik heb er niets over gevonden op het net. Controleer bij de reseller of er een oplossing is, native of via een plugin.

Hallo

Je hebt de "CopyLink" tool van "MyPdmTools" om hypertext links te maken op bestanden of mappen intern naar EPDM , zie HIER, maar het is niet automatisch.

Vriendelijke groeten

@d.roger: Tenzij ik me vergis, kopieert het alleen de link naar een bestand en niet naar een map (zelfs in hun screenshot zie je niets dat naar een map verwijst).

Bovendien is het erg leuk hun ding, maar deze functie bestaat native sinds PDM2018 (kopieer link in de menu's). De rest van de argumenten zijn voldoende om de Outlook-hyperlinks te lezen en te rollen.

Aan de andere kant hebben sommigen interne PDM-hulpprogramma's ontwikkeld (via een invoegtoepassing) om een hypertekstlink in een datamap te maken en deze vervolgens gewoon te exporteren.

Hoe dan ook, als ik zie hoe het naar mijn mening is geformatteerd via een stomme Excel-macro om deze link te formatteren, is het heel eenvoudig (het ophalen van de map-ID, het ophalen van de ID van een doelbestand en het formatteren van de link, het past in maximaal 4 regels)

Toegang tot een map lijkt helemaal niet mogelijk te zijn, zelfs niet op de native manier van PDM (ik heb het bestand met alle meldingssjablonen gecontroleerd en er is niets voor alleen een map, er is altijd behoefte aan de ID van een document)

Ik wil gewoon een map openen, geen bestand, wanneer ik het Microsoft-beveiligingsbericht krijg, werkt het prima, het opent het voor mij met de PDM.

Iedereen weet hoe dit zelfde bericht te activeren op toegang links? (Zie afbeelding) 

annotation_2019-07-05_113930.jpg

Ik ben een beetje verrast, want op mijn computer opent het, zelfs met dit bericht, nog steeds de klassieke Windows-verkenner.

Dus we zullen zien, maar in dit geval kan het komen van de integratie van PDM in Excel. Ik denk niet dat dat bestaat met Acces.

De ID van een bestand opent het niet, het is alleen dat bij het openen van de map de kluis de selectie op een bestand plaatst.

En dus, tenzij ik me vergis, wanneer ik de muisaanwijzer op de links in Outlook beweeg, is er de echte parametrische lijn om toegang te krijgen tot de kluis.

Als het u lukt om een map te openen zonder een bestand vooraf te selecteren in Outlook-koppelingen, hoeft u in dit geval alleen maar deze koppeling op te halen en de map-ID te wijzigen (die kan worden weergegeven in een kolom van de kluisweergave).

1 like

@Cyril.f  het zet  "file:\\\" voor de link, maar bij toegang, zelfs door dat te plaatsen, verandert het niets, ik denk dat het echt het Windows-beveiligingsbericht is dat ervoor zorgt dat de link goed opent met PDM. 

capture_outlook.png

Ik heb helemaal niet hetzelfde gedrag. Joker dus

1 like

Het is oké, vond ik, het is heel eenvoudig, je hoefde alleen maar een "\" aan het einde van de link toe te voegen en het verandert alles. Het opent met PDM.

Dank u voor uw hulp. 

Hallo

Naar mijn mening werkt het gewoon om een "\" aan het einde van de link te plaatsen als je al in deze map bent geweest...

Als je nu het pad naar een map plaatst waar je nog niet bent geweest of als je jezelf op een andere pc zet, krijg je mogelijk een bericht als "Kan het opgegeven bestand niet openen", een klein lokaal cache-dingetje!!

Vriendelijke groeten

En ter informatie, en na enkele tests, stelt het gebruik van CopyLink op een map u in staat om een hypertekstlink te maken om de "PDM-getypeerde" verkenner naar de doelmap te openen met voorselectie van het eerste bestand dat in de map aanwezig is, het is geen toegang tot de gegevensmap van de map, maar het equivalent van een standaard snelkoppeling naar een map in Windows op Het verschil is dat een bestand is voorgeselecteerd. Tenminste, dat is het gedrag dat ik krijg...

Vriendelijke groeten

Inderdaad, je hebt gelijk, ik had dit detail niet gezien. Dat gezegd hebbende, het helpt je toch, je hoeft maar één keer op de map te klikken om het daarna te laten werken.

Om de link het probleem te kopiëren, zelfs als het werkt, moet ik de links een voor een terugplaatsen in toegang, terwijl mijn links momenteel automatisch worden gemaakt in toegang.

Bedankt.

Ja, het helpt, maar als de map al is bezocht, anders opent de link (test gedaan in Excel en Word met of zonder de "\" aan het einde) de verkenner niet, zelfs niet in de Windows-versie ... Vastgelopen op het bericht "Kan het opgegeven bestand niet openen" ...

Vriendelijke groeten

Ja, ik bevestig voor het feit dat de map al geopend moet zijn op PDM om niet het bericht "niet te openen" te hebben. Maar je hebt nog steeds de "\" aan het einde nodig, anders van mijn kant opent het het in klassieke Windows.