Hallo
Ik heb te maken met een pb. Ik heb een gladmakend (oppervlak) gemaakt met verschillende secties en verschillende geleidingscurves.
Alleen in het midden gaat mijn oppervlak niet door mijn schets(doorsnede) maar alleen over een gebied.
Is iemand ooit deze pb tegengekomen?
Bij voorbaat dank.
sans_titre.jpg
Hallo
Het zou mogelijk zijn om toegang te krijgen tot dit deel (als je bijvoorbeeld alles verwijdert en de schetsen en gladstrijken laat)
Want zonder het bestand zal het niet gemakkelijk zijn om een oplossing te vinden
Mick
2 likes
Hallo
Heeft u geverifieerd dat het niet alleen een probleem met de weergavekwaliteit is. Om daar achter te komen, kunnen we proberen de rand van het oppervlak te selecteren. Als het gewoon een weergaveprobleem is, wordt de rand gemarkeerd waar de schets is en niet door het oppervlak te volgen.
2 likes
Ik controleerde of het geen grafisch probleem was en dat er een gat in een MEP zat tussen mijn schets en mijn profiel.
@mcordero, sorry, maar dat gaat niet lukken. Het is een zeer gevoelig onderwerp en vooral zeer vertrouwelijk (Tsjernobyl).
Ik kan geen 3D streamen. Alleen weergaven (maar zeer gelokaliseerd)
Als u niet meer informatie kunt verspreiden, moet u contact opnemen met de hotline van uw dealer, die de controle op afstand kan overnemen en het probleem beter kan aanpakken.
2 likes
Nou, ik kan geen contact opnemen met mijn dealer (axemble), het zou te lang duren...
Ik zal proberen je zoveel mogelijk informatie te geven:
Het is een vlakvlakken bestaande uit 15 schetsen voor de doorsneden en 4 schetsen als geleidingscurves. Over het gehele oppervlak volgt de gladmakende beweging goed de 4 geleidingsbochten. Het passeert ook voor alle secties slechts op één ervan, er is een defect en aan het ene uiteinde van de sectie komt het oppervlak niet overeen met de sectieschets.
Ik hoop dat ik explicieter ben geweest om het je gemakkelijker te maken...
Ik denk het wel, maar je kunt er net zo goed voor zorgen dat je gidscurve een ontmoetingspunt heeft met je sectie?
Anders, heb je geprobeerd om de oppervlakterandfunctie te gebruiken in plaats van het gladmaken van het oppervlak, kan het resultaat anders zijn?
Mick
2 likes
Sorry voor deze domme vraag, maar soms moet je wat vragen: op dit precieze punt van het probleem zijn de geleidingscurve en de sectieschets echt toeval? Er is geen kleine verschuiving, een punt dat op de verkeerde plaats zou worden opgehangen,... Zijn de schetsen goed "verbonden" voordat ze worden gladgestreken?
Nog iets, zou je ons een printscreen kunnen maken van de Feature Manager van de smoothing-functie? Alleen al om mogelijk een optie aan te vinken te detecteren.
2 likes
Dan....
Hier is een aanzicht van de boom bijgevoegd.
Ja, ik heb het gecontroleerd, de geleidingscurves gaan door alle secties.
Ik heb de mcordero-oplossing (grensoppervlak) geprobeerd en het werkt alleen, het loopt veel achter. Maar goed om te zien, ik moet nu alles er weer achter opbouwen!
capture.jpg
Hier is nog een pj (weergave van de gladstrijkfunctie)
capture_1.jpg