Probleem met de maasstructuur

Hoi allemaal

Ik heb een structuur, met gelaste mechanica en uitsteeksels, behalve dat ik hem niet zover kan krijgen om het geheel in elkaar te grijpen.

Ik werk met versie 2018 SP1.0

Ik heb geprobeerd door de definitie van het gaas aan te passen, het verandert niets.

Als je ideeën hebt, ben ik geïnteresseerd.

Dank u voor uw hulp.

Fijne dag

cage_linder-01.zip

Als u uw geassembleerde onderdelen gedeeltelijk opslaat

Ik denk dat je mesh-problemen 

zal verdwijnen 

@+;-)

1 like

Hallo

Niets te zien, maar blijf niet in SP1, ga verder naar SP3 die beschikbaar is. (geldig ongeacht de versie van SW)

2 likes

Helemaal mee eens

Met @ FUZ 3D

Werk nooit met een SP inf naar 3

@+

1 like

Hallo Olivier

Ik denk niet dat het afkomstig is van een versie van SW (duidelijk  denk ik dat de SP's er niets mee te maken hebben)

Geef me een uur en ik zal je vertellen wie waarschijnlijk niet zal gaan.

Vriendelijke groeten

Dank u voor uw antwoorden. Ik heb geprobeerd de assemblage in delen te plaatsen, te vereenvoudigen door de binnenkant van de hulzen uit te sluiten van de analyse, door de hermazing van de defecte onderdelen te controleren, er beweegt niets...

Goedenavond Olivier

Het grootste probleem komt van uw fittingen die worden behandeld voor een enkele fitting met een deel in volume en een ander deel in balk.

U kunt de straalmodus niet instellen voor dit type kamer. Je moet dus alles omzetten naar "Volume"

Als je niet weet hoe je het moet doen, zeg het dan :-)

Ook heb je buizen behandeld als balk. U moet de straalmodus (geen  rente) niet gebruiken, anders bemoeilijkt dit de declaraties in de simulatie. Inderdaad, gemengde modus is mogelijk , maar onder bepaalde zeer strikte voorwaarden. De belangrijkste is om het feit te respecteren dat een kamer al dan niet een balk kan zijn.

De gemengde modus wordt meestal gebruikt als je bijvoorbeeld echte balken met hoekplaten hebt.

Vriendelijke groeten

PS: ik ga door :-)

1 like

Goedenavond @Olivier  en @toutes en allemaal

Omdat ik niets te maken had met een SPxx-probleem uit 2018.

Het gaas werkt prima zodra alles correct opnieuw is geconfigureerd.

Het falen om te slagen was te wijten aan een opeenvolging van fouten.

De grootste. Een maaswijdte willen maken van een buis van 36 mm met een maaswijdte van 45,553 mm.
Er zit een addertje onder het gras, want als je de cursor op het einde zet, moet je altijd op mesh-parameters klikken om de min- en max-waarden van de individuele driehoek te controleren.

De andere hebben betrekking op het gebruik van de straalmodus voor fittingen en buizen. In het geval van de fittingen en totaal in strijd met de manier waarop balken worden gebruikt (zonder veel uitleg is het te klein voor de diameter-lengteverhouding, het feit dat je verstekuitsparingen hebt op de minibuizen van de fitting en andere redenen die te lang zijn om hier uit te leggen)

Kort!

Bijgevoegd vindt u uw volledig vermaasde set. Ik moest je model en de vele cirkelvormige herhalingen en symmetrieën vereenvoudigen. Ik wilde zoveel mogelijk kans op interferentie uitsluiten. Nog een risico op netwerkstoring.

Omdat ik de belastingen en hun oriëntaties niet kende, heb ik de uiteindelijke simulatie niet gedaan :-)

Waarschuwing : in bijlagen (met het achtervoegsel zz) is de verwijzing naar uw schets van het begin van de boom niet meer geldig. Ik laat het aan jou over om te beginnen met je set om kleine wijzigingen aan te brengen, zodat je je referentie en je eigen ontwerplogica terugkrijgt.

Vriendelijke groeten

cage_linder-01__zz_mp.zip
2 likes

Bedankt voor de info en het bestand.

Hier is de foutmelding die nu verschijnt:

het is zogenaamd te zwaar om op te lossen...

Ik heb de lage dwarsbalken in een vaste geometrie gezet en een kracht van 500 kgf op de hoge dwarsbalk geladen.

cage_linder-02.zip

Ik kijk ernaar :-)

Aangezien we ons onder professionals bevinden, maak ik een vriendelijke opmerking: Voor het resultaat! is het de juiste belasting omdat 5000N op een 5000MM bar veel zal buigen AMHA

Naar alles'

Het werkt met 500 N, maar ik ga de belasting geleidelijk verhogen omdat het al met 4 mm buigt

Uw problemen zijn vooral te wijten aan de instellingen. Niets ernstigs, ik stuur je je bestand met opmerkingen zodat je de instellingen voor de rest van je project beter kunt maken.

Naar alles'

Dit zijn de resultaten

Ik heb alleen de verticale kracht toegewezen met behulp van een van de verticale buizen en ik heb het gaas vereenvoudigd door alle maascontrole te verwijderen omdat er al meer dan 6.000.000 vrijheidsgraden zijn.

Ik heb twee simulaties gedaan, een met 2000N en de andere met 5000N. De tweede geeft 412 mm vervorming, ik vind het een beetje sterk maar goed, het is aan jou.

AMHA, deze simulatie geeft je alleen een orde van grootte omdat er veel benaderingen zijn. Maar uw verzoek was om de simu te laten werken en niets anders, maar we kunnen het bespreken als u dat wilt

Wees voorzichtig , je moet het onderzoek opnieuw starten vanuit de nieuwe bestanden die ik je stuur, want als ik het resultaat van de analyse aan je bijvoeg, overschrijdt het de 600 MB. Als je het niet haalt, zet ik het allemaal in een externe link. De complete simu gaat meer dan 20 minuten mee met een krachtige computer, maar zonder geheugenproblemen. Ik zal het je uitleggen, als je wilt, waarom geen geheugenprobleem.

cage_linder-01__zz_mp.zip

Hello@tous

Voor degenen die de 2018-versie niet hebben , maar de draad hebben gevolgd, hier is het resultaat in video.

De middelste balk heeft echter op zijn zwakst een beveiligingscoëfficiënt van amper 1,5, wat de aandacht waard moet zijn vanwege de lading van 5000N (als ik me niet vergiste in de waarde van de lading)

Vriendelijke groeten

simulation_cage_linder_v2zz.mp4
1 like

Heel erg bedankt voor de tijd die je hebt doorgebracht

Het was juist om de klant te laten zien dat de sectie te klein is...

Ik ga zo snel mogelijk terug naar de bestanden.

Nogmaals bedankt

Hallo Olivier_8

Weet je, als je klant zijn buis wil houden (gezien de veernippelconstructie), is er een truc om onder de buis een plaatwerk toe te voegen dat slim opengewerkt is en vervolgens in V is gebogen.  Deze plaat wordt tanig gelast ter hoogte van het midden van de buis aan weerszijden van de buis. Je kunt het ook bevestigen met POP-klinknagels. Je kunt het ook in verschillende delen maken (je buis is 5m) waardoor je een dunner vel aan de randen kunt leggen en dikker of meer naar het midden toe kunt werken.

Ik heb dit ding gebruikt op een machine waar ik gewichts- en traagheidsproblemen heb. Hierdoor stijver je veel zonder al te veel gewicht en zonder veel fabricagecomplicaties.

Vriendelijke groeten

PS: je kunt het onderwerp sluiten als het vorige antwoord je uitkomt :-)

1 like