Ik heb een klein probleempje met het materiaal in mijn gelaste onderdelenlijsten.
Het materiaal van gelaste constructies komt van de eigenschap "MATERIAL" en het plaatwerk lichaamsmateriaal komt van de eigenschap "Material" (zie afbeelding 1). Ik kan dus niet automatisch het materiaal voor alle lichamen weergeven. Heeft iemand een oplossing om de "prioriteitsnaam" te wijzigen die de stuklijst voor het materiaal vereist?
Mijn collega's en ik hebben dit terugkerende probleem gehad. We zitten op SW2017, en door de test te doen met een 2018 versie is het probleem verdwenen. Ik kreeg bevestiging van een adviseur dat een van de versies van SW2018 dit probleem had opgelost. Is dit probleem (per ongeluk?) opgelost op een van de SP's en kwam toen terug..?
Ik volg het gesprek voor het geval dat!
Fijne dag voor jou,
Mickaël K.
PS- MATERIAAL en Materiaal bestaan, maar soms ook materiaal en MATERIAAL, afhankelijk van de bestanden en versies...
U moet de eigenschappen in de lijst met gelaste onderdelen in het onderdeelbestand wijzigen, lichaam voor lichaam... om alleen het een of het ander te hebben. In dit geval zou ik in jouw geval de eigenschap behouden die bij de buizen wordt geleverd, aangezien deze binnenkomt via het sldlfp-bestand van het profiel.
Gewoon om een mening over het onderwerp toe te voegen omdat ik dit probleem eigenlijk had, ... Nu ben ik op SW2018 SP4, dus als dit mij overkomt, is het beter om de lijst met gelaste onderdelen te verwijderen en opnieuw te doen, soms heb ik ook een mechanisch gelaste die is gemaakt van roestvrij staal of stalen onderdelen, dus daar ga ik naar de onderdelenlijst en ik wijs het juiste materiaal toe aan het betreffende onderdeel en het werkt als een donder ... @+
Stefbeno, Van mijn kant blijf ik eigenaar van de buizen omdat het degene is die in de grootste hoeveelheid is, dan geef ik soms de paar gebroken vellen handmatig door...
A.R., Zelfs als u de lijst eruit haalt en zelfs een gepersonaliseerde lijst terugplaatst, blijft het probleem bestaan. Ik had het graag zo willen maken dat we in de onderwerpkolom de ene of de andere eigenschap automatisch konden toepassen, afhankelijk van welke is gevuld. Het is duidelijk (en voor zover ik weet) dat het niet haalbaar is.
Cyril, ik zit momenteel op SW2017 SP5 en ik had getest onder de 2019 SP5 denk ik...
Stefbeno, Ja, dat is wat ik nu doe. Het is niet vervelend en vrij snel voor kleine sets, maar als je meer dan 100 stuks hebt met meerdere body's, wordt het een beetje zwaar.
A-R, Net als Mickaël heb ik geprobeerd de lijst te verwijderen en een gepersonaliseerde lijst te maken, maar niets helpt... Voor sommige lichamen kan ik verschillende materialen toepassen, maar er is altijd het probleem "Materiaal" of "MATERIAAL".
2. Klik in de besturingsmanager op het tabblad "Gelaste constructie" en klik op "Gelaste constructie".
3. Er is een regel "gelaste constructie" verschenen in de creatieboom==>Klik met de rechtermuisknop/Eigenschappen...
4. Maak een nieuwe eigenschap "Materiaal" aan en plak "SW-Matériau@Pièce15.SLDPRT" in Waarde /Expressie (met aanhalingstekens, zie afbeelding 1.) dan OK
5.Sla het bestand op als Onderdeelsjablonen en vervang het bestaande "Part.prtdot"-bestand door dit.
6.Sluit het bestand en maak een nieuw onderdeel en doe de test, het zou moeten werken.