Hallo
We ondervinden grafische updateproblemen tussen de Solidworks CAD-bestanden (gearchiveerd en gevalideerd in onze PDM) en de visual die we krijgen met eDrawings op de pc in onze werkplaats.
Dit voorkomt dat onze monteurs op de werkvloer de nieuwste versie van onze masterassemblage kunnen bekijken. We merkten dat het probleem zich alleen voordoet bij de kopconstructie, maar niet bij het openen van een van de subassemblages alleen.
Heeft u een oplossing om van onze werkplaats een visual te maken die trouw is aan de nieuwste versie van onze CAD gearchiveerd in PDM?
Alvast bedankt voor uw feedback.
Je moet PDM-viewer gebruiken als ik me niet vergis (we hebben geen PDM)
In Drafsight is het inderdaad de laatst opgenomen versie die wordt weergegeven
Hallo
Dank u voor uw antwoord.
PDM Viewer werkt in dit geval ook niet, het zijn dezelfde problemen met grafische updates.
Is er geen eigenschapsinstelling in Solidworks of eDrawings mogelijk om een getrouwe weergave te krijgen? Of een alternatieve oplossing?
Als je de montage opslaat als opgelost in plaats van lichtgewicht (indien mogelijk...), verandert dat dan iets?
Antwoord van de toenmalige hotline (versie 2016):
"Omdat Edrawing een eenvoudige viewer is, kunt u de tekening van een gewijzigde assemblage niet bijwerken. Het is verplicht om de tekening in SolidWorks bij te werken"
Dit geldt ook voor samenstellingen, als een onderdeel wordt gewijzigd, worden oplopende samenstellingen niet bijgewerkt.
En als we een onderliggende assembly wijzigen, zijn de bovenliggende assemblages ook niet up-to-date.
Het moet duidelijk zijn dat Edrawing een 3D-afbeelding opent van de laatste 3D-opname.
Aan de andere kant leek het mij dat de hotline op dat moment PDM Viewer had aanbevolen, die niet hetzelfde probleem zou hebben.
Blijkbaar gebruik je het slecht vanwege onwetendheid, of is er een verborgen functie of op het moment dat je tegen me loog om me iets nutteloos te verkopen of ik herinner het me verkeerd!
er kan een automatische molen in PDM zijn om deze assemblages bij te werken en op te slaan door ze opnieuw op te bouwen.
Hallo, we hadden hetzelfde probleem aan het begin van het gebruik van de PDM:
Hier is het antwoord:
Om uw EDRAWING-representaties op uw assemblages altijd up-to-date te houden, moet u uw SOLIDWORKS-systeemopties als volgt instellen:
Sectie Samenstellingen / vink "Modelafbeeldingen bijwerken bij het opslaan van bestanden" aan.
3 likes
Dank u "dominique.naudet"
Ik heb deze optie ingeschakeld en de askop van onze assemblage opnieuw geregistreerd. Het is perfect, het werkt goed. Het beeld dat met eDrawings wordt verkregen, is nu trouw aan CAD.