Dus daar heb je het, ik heb een DELL 3660-toren, core i7 12 cores 4.8 Ghz, Nvidia RTX A2000 12 GB (en Intel geïntegreerd), 32 GB RAM, maar bij enigszins hebzuchtig tekenen loop ik nogal wat achter, vooral het arceren, bovendien kan ik bijna altijd gewoon niet de randen selecteren om afmetingen aan te brengen (in echte afmetingen werkt het, maar niet in geprojecteerd), dus ik ben verplicht om een schets te maken met punten die ik dimensioneer.
In het bijgevoegde bestand, het voorbeeld van tekenen in echte afmetingen, was het hier vrijwel getimed.
Ik begrijp niet waarom en het is nog steeds erg vervelend. Ik heb de up-to-date drivers voor de RTX en SW, bovendien heb ik geen verschil in prestaties tussen het gebruik van de geïntegreerde Intel-kaart en de RTX, wat me erg verbaast, kun je me helpen?
Ik heb veel problemen met de tekeningen opgelost door het vinkje bij Verbeterde grafische prestaties uit te schakelen.... (je moet SW opnieuw opstarten om het verschil te zien)
Helaas had ik het al uitgeschakeld, ik probeerde het nog een keer te controleren voor het geval dat, maar het verandert niets. Met SW heb ik de indruk dat er bij elke verschillende PC zijn deel van verschillende problemen ^^'
Ik weet niet hoe uw project is, maar het kan komen door de manier waarop uw onderdelen/assemblages zijn opgeslagen. Ik heb al problemen gehad met het werken op een server, ik had mijn bestanden lokaal overgezet naar de C:-schijf en ik was weer vloeibaar. Bovendien had ik met onderdelen (.sldprt) in dezelfde map als de assemblage (.sldasm) een groot verschil gezien bij het openen (vooral vanwege de standaard elementen zoals schroeven, moeren, enz... die zich in andere bestanden bevonden).
Ik heb het geprobeerd, maar het verandert niets. De enige "glitch" die ik heb gevonden om mijn afmetingen in te voeren, is om de weergave om te zetten in een schets, maar als je het elke keer moet doen, is het beperkend.
Het is een assemblage met ongeveer twintig verschillende onderdelen, maar de constructie is nogal bijzonder, in feite maak ik een schetsstuk, een skelet, dat geen functie bevat maar alleen schetsen en plannen, dan voeg ik in elk stuk van mijn assemblage dat onderdeel erin in, en ik gebruik een of andere van deze schetsen om mijn volumes te maken, het stelt je in staat om gaten enz. te verplaatsen door op een enkele schets te werken en alles wordt bijgewerkt, zonder beperkingen in de montage te gebruiken, maar misschien vindt SW het helemaal niet leuk... Het zou zonde zijn, het is zoveel efficiënter om zo te werken denk ik.
Een ander punt om te controleren is de versie van uw basiskaart.
Zo had ik een tekenmodel dat dateerde uit 2004 en tot 2020 in alle opeenvolgende versies is omgezet.
Sommige tekeningen duurden tot 10 minuten om op te slaan waar of met het documentsjabloon dat opnieuw is gemaakt van het SW2020 MEP-model, duurt het nu een paar seconden (advies van de Visiatv-hotline om deze MEP-assemblage- en onderdeelmodellen te beoordelen en sindsdien veel beter).
Aangezien u toegang hebt tot de Visiatv-tool, gebruikt u Versiegeschiedenis om uw MEP-sjabloonbestand te controleren.
Ik heb dat allemaal geprobeerd, behalve de blokkeerbalk, ik wil dat alles opnieuw wordt opgebouwd, en mijn probleem zit uiteindelijk meer in de tekening dan in het ontwerp. Bij de evaluatie zag ik echter dat de klinknagels veel verbruikten, door ze te verwijderen gaat alles veel sneller, dat is waar!
Wat de achtergrond betreft, ik kon de versies niet vinden, ik heb nog steeds geprobeerd ze allemaal ronduit te verwijderen en het verandert niet veel, op de weinige dwarsdoorsneden, sommige werken in geprojecteerde weergavedimensies en de andere niet, is het toeval?
Ik heb niet het juiste merkteken met betrekking tot arcering.
Wat vreemd is, is dat mijn pc eindelijk nog steeds behoorlijk efficiënt is, het is een gloednieuwe configuratie op 2800 HT, ik begrijp echt niet waarom ik zoveel problemen heb met tekenen.
Om uw versie van de basiskaarten te vinden met een MyCadTools-hulpprogramma:
https://help.visiativ.com/mycadtools/2022/fr/VersionHistory.html (in het Frans deze keer)
Als je wilt testen of het afkomstig is van je basiskaart of een slechte optie die is geactiveerd of niet, kun je in solidworks RX in home opnieuw opstarten door de opties te negeren:
Dan maak je een nieuwe tekening en je doet snel een of 2 weergaven van je assemblage opnieuw, een snede en je kijkt of er een groot verschil in snelheid is, ja, je graaft om te begrijpen zo niet, dan komt het zeker van je klinknagel die inderdaad verre van geoptimaliseerd moet zijn
Ik heb eigenlijk geen MyCadTools, dat ben ik vergeten op te geven.
Ik heb geprobeerd opnieuw op te starten zonder opties, ik kan mijn overwinningskansen zetten! Maar het blijft achter bij elke in- of uitzooming! Welke configuratie is er nodig om solide te werken zonder vertraging? Misschien is het uitkomen te hebzuchtig, maar een schot loslaten zonder is geen optie, zou er een manier zijn om het te "pauzeren"?
Ik zag de MyCadService-medaille in uw profiel, vandaar mijn antwoord met MyCadService: normaal gesproken heeft u toegang tot MyCadTools-tools.
Anders plaats je je modeltekening, ik kijk naar de basisversie.
Heb je geprobeerd een herstart zonder opties via RX en om een nep-MEP opnieuw te doen om te vergelijken?
We hebben ook high-performance torens en voordat we de documentmodellen opnieuw maakten, hadden we ook grote problemen met onhaalbare Europarlementariërs.
Omdat de modellen zijn vernieuwd, is het veel beter.
Inderdaad, maar ik denk dat het komt omdat ik de proefversie heb gebruikt, ik heb helaas de service niet.
Ik ga proberen om helemaal opnieuw te beginnen, achtergrondplan en documentsjabloon, omdat de problemen niet stoppen, het is buitengewoon ondraaglijk (niet-selecteerbare randen, vertraging, buggy hatching, ...), en door opnieuw op te starten zonder optie met RX zoals je hebt voorgesteld, wordt het al beter.
Ik zag ergens (ik weet niet meer waar of op welke versie van solidworks) dat je de grootte van de luiken niet moet veranderen omdat dit vertragingsproblemen veroorzaakte. Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar het kan een aanwijzing voor je zijn.
Ik ben overgestapt naar Windows 11, heb een dozijn updates gedaan van bijna alle stuurprogramma's van de pc, DELL enz., heb voor de zoveelste keer de juiste stuurprogramma's teruggezet die door Nvidia worden aanbevolen volgens de hardware, ik heb SW in 2022 SP4 opnieuw geïnstalleerd, heb geen opties van mijn oude SW behouden, de sjablonen voor document- en teken- en achtergrondplannen helemaal opnieuw gedaan, en eindelijk heb ik geen problemen meer met niet-selecteerbare randen.
Je hebt gelijk, Rim-b hatching helpt ook niet! Ik heb de indruk dat zij degenen zijn die ervoor zorgen dat ik de tekening uitstel.
Het is noodzakelijk om waakzaam te zijn bij het opstellen van de tekeningen, naast de hierboven beschreven elementen (Windows 11, hatching, solidworks-versie, stuurprogramma voor grafische kaart, kleuren, servers, ...) Vergeet niet dat de tekeningen een bijna totale geschiedenis bijhouden van de weergegeven uitzichten... Zoals wat: als je een mening verwijdert (of erger door een sectie te verwijderen), bewaart de Europarlementariër deze laatste in het geheugen, na verloop van tijd worden deze Europarlementariërs praktisch onbruikbaar.... Het ergste is dat het niet mogelijk is om deze opvattingen weer tot leven te brengen. (een ironie). De enige oplossing in dit geval is om deze tekening opnieuw te maken vanuit het lege documentsjabloon (met een schone achtergrond). (die elke keer dat de Solidworks-versie verandert opnieuw moet worden gedaan (sic)).