Hallo
Op PDM-datakaarten proberen we zoveel mogelijk de conf-tabs niet te gebruiken om de @-tab te bevoordelen.
Het stelt ons inderdaad in staat om de variabelen van de kaarten beter te beheersen. Ik heb echter een variabele "Plannummer" (die de naam van het bestand aanneemt zonder de extensie) die systematisch in de @ en het standaardtabblad wordt gezet. Dit veroorzaakt regelmatig fouten in onze plannen, omdat we de waarde ervan elke keer moeten wijzigen...
Deze variabele is echter geconfigureerd zoals de andere en de andere worden niet in elk tabblad gekopieerd .
Weet je waar dit vandaan kan komen?
Sterker nog, het is mogelijk om het "standaard" tabblad te verwijderen dat we nooit gebruiken. In een mum van tijd is deze functie alleen nuttig als we meerdere configuraties in een kamer hebben, wat niet altijd het geval is.
Hallo
Het standaardtabblad kan niet worden verwijderd.
Aan de andere kant, ter informatie , is het tegenovergestelde mogelijk, in de PDM-verkenner die in vensters is geïntegreerd, kunt u de "@" verwijderen in "Show/Options/Hide configuration @"
Voor de variabele "Plan No" ga je naar de PDM-admin in de data map editor, in het vak Plan No. , verwijder het vinkje bij "update alle configuraties"
Hallo Dank je wel Michael,
Inderdaad, je kunt de @ tab vrij gemakkelijk verwijderen, maar het is precies deze die ik nodig heb ..
dan is voor de variabele het vakje "Update all conf" niet aangevinkt... Ik kan proberen om de "standaard" conf uit te sluiten van deze variabele.
ndegde_plan.jpg
Inderdaad, door "standaard" toe te voegen in de uitgesloten configuratie, blijft het veld leeg op het tabblad "standaard", het is een kleine truc, maar het werkt bij gebrek aan beter.
defaut.jpg