Ik heb gezocht, maar niets gevonden over dit specifieke onderwerp.
Zijn er problemen met het invoeren van namen met accenten of speciale tekens (é, è, ê, à, ç, ') in de SolidWorks-variabelen in de datamap en gekoppeld aan SmartProperties? Ik denk aan de zoekopdracht of andere links die mogelijk verkeerd zijn.
In mijn vooroverleden doos was het gedefinieerd om alles in hoofdletters te schrijven zonder accentuering en dit is wat min of meer is opgezet in mijn huidige samenleving en je vraagt je af of we niet terug zouden gaan naar kleine letters omwille van een betere lezing van de plancartridges.
Dit geldt niet voor de namen van de bestanden zelf.
Normaal gesproken is er geen probleem, maar het wordt niet noodzakelijk aanbevolen voor variabelen, bovendien kan het problemen veroorzaken afhankelijk van de configuratie van huidige of toekomstige pc's (FR / EN). Persoonlijk raad ik het af.
In theorie is er tegenwoordig geen probleem meer, maar vroeger tussen 2 versies van een software gebeurde het dat é of Ø of anderen Chinese tekens werden. Daarom zetten we in mijn bedrijf alles in hoofdletters. Maar dat was 10 jaar geleden. Vandaag denk ik niet dat er een probleem is.
Als het niet de namen van de variabelen zijn, maar alleen de tekstwaarde die ze bevatten, dan is dit geen probleem, het is de manier waarop we al 5 jaar in mijn bedrijf werken.
Zoals d.Roger al zei, als het om de waarde gaat, niet (meer) te veel risico. Voor de naam (van variabele, bestand) raad ik het ten zeerste af: gewoon een doorgang door een bestandscompressor (min of meer verborgen, zoals wetransfer, googledrive) is genoeg om er een puinhoop van te maken.
Oeps, ik heb alle variabelen bekeken en de namen van sommige geaccentueerd...!
Ah, het is waar dat deze diamant ook tegen mij spreekt met "?", Ik had het geheugenprobleem in de onderzoeksfunctie van de EPDM (sindsdien beoordeeld) waar het werd weergegeven omdat de families in kleine letters waren ingevoerd.
"Ik heb het probleem van tekens met accenten die niet worden geaccepteerd in smartpreoperties 2019. "
Ik denk dat dit punt eenvoudig kan worden opgelost door het coderingstype van het txt-bestand te wijzigen.
Opslaan als... En links van de knop "Opslaan" is een vervolgkeuzelijst; Ik neem aan dat het in ANSI-type is, selecteer het UTF-8-type en sla op.
Bekijk het resultaat in Smartproperties.
PS: Aarzel niet om het bestand onder een andere naam op te slaan, het origineel te verwijderen en het vervolgens te hernoemen naar de oorspronkelijke naam, want soms valideert het de coderingswijziging niet (het is mij tenminste al overkomen). Of zelfs om het opnieuw te maken van een leeg bestand (nieuw txt-bestand).