Hallo
Ik zou je hulp nodig hebben:
Mijn probleem is het volgende, op een lid van het Europees Parlement maak ik standpunten met assemblages die bestaan uit twee subassemblages, een voor de vervaardigde onderdelen en een andere voor het milieu. Ik verander het lettertype van de omgeving zodat het onopvallend is in het zicht.
Wanneer ik het regellettertype op de subassemblage verander, veranderen veel van de componenten geen lettertypen.
De staat
SolidWorks 2022
Meerdere configuraties om verschillende weergaven te bereiken
Ik gebruik assemblages voor tekeningen met materiaalverwijdering om mijn presentatieconfiguraties te maken.
Enig idee??
Hallo @FRED78,
Voor alles:
Als een van de deelverzamelingen de omgeving (context) is, moet deze logischerwijs worden gedefinieerd als een envelop omdat een omgeving geen deel uitmaakt van de stuklijst en de massa ervan niet betrokken mag zijn bij de berekening van de assemblage die de verzameling bevat.
Als u het als een envelop definieert, heeft dit 2 effecten in de tekening:
- Het wordt niet standaard weergegeven. Om het weer te geven, klikt u met de rechtermuisknop op de eigenschap> weergeven > de envelop weergeven
- Zodra de envelop zichtbaar is, wordt het regellettertype, als de standaardinstellingen niet zijn gewijzigd, ingesteld op dunne gemengde lijn of iets dergelijks, wat de standaard is voor het weergeven van contextelementen.
Ten tweede:
Pas op dat u configuratie- en weergavestatussen niet door elkaar haalt!! Elk heeft zijn nut!
Als het net is gegenereerd verschillende verborgen status weergegeven, transparantie, uiterlijk → weergavestatus
Als het gaat om het wijzigen van de weergave van het onderdeel/assemblage (bijv. cilinderstang in/uit, optioneel element op een machine, enz.) → configuratie
Wat betreft het gedrag van regellettertypen, dit kan zijn omdat sommige componenten hun bestandsuiterlijk in de assembly gebruiken, terwijl andere een specifiek uiterlijk hebben in de assembly.
4 likes
Hallo Silver-surfer
Ik gebruik de envelop niet omdat ik vanaf het begin van dit plan problemen had. De weergavestaat Ik heb er maar één. Ik had geen problemen tot dit Europarlementariër 
Voor stuklijsten:
Ik gebruik assemblages die speciaal zijn bedoeld voor de MEP, d.w.z. ik heb een ontwerpassemblage die ik niet wijzig met configuraties of andere, ik gebruik een geïsoleerde (speciale) assemblage waarin ik mijn ontwerpsubassemblages invoeg. In deze doe ik wat ik leuk vind.
Ik sluit de milieuvergadering rechtstreeks in de speciale vergadering uit van de nomenclatuur, en tot nu toe geen probleem.
De weergavestatussen kunnen een punt van zorg zijn, en ik ga de enveloppen opnieuw bekijken, maar omdat ik er een paar kanten aan heb vastgehaakt en ik problemen had met het ophangen, ga ik het testen
Bedankt voor je hulp