Ik heb momenteel geen AutoCAD op mijn station. Dit zijn oude bestanden die met AutoCAD zijn gemaakt.
Aan de andere kant ontdekte ik dat de "Width Factor" (rechtsonder in de pop-up "Een enkele notitie bewerken") groter was dan 1, en wanneer ik deze op 1 zet, wordt deze normaal weergegeven.
Maar voor elke noot is de breedtefactor anders: 1,2259 of 1,2679 of 1,1984, enz... Waarschijnlijk een bug.
Maar het is een beetje vervelend om deze factor voor elke noot van de tekening te veranderen!
Iemand een oplossing om deze "breedtefactor" massaal te veranderen? In ieder geval op alle noten van de tekening op het scherm?
Momenteel gebruiken veel mensen True Types-lettertypen. Het grote probleem is dat deze lettertypen in de loop van de tijd voortdurend in beweging zijn. Bij het importeren/exporteren (zoals het overschakelen van de ene software naar de andere of erger van windows naar Ubuntu bijvoorbeeld) zijn lettertypen een probleem. De snelste manier is om een selectie uit te voeren in de opnamemodus van alle teksten (en de rest ermee) door op het gebied van rechts naar links te klikken, naar het eigenschappenvenster te gaan en het volgende te doen:
1) In de eerste rij bovenaan het venster zou u "Alle" moeten hebben, ga naar de vervolgkeuzelijst en selecteer "NotesSimple". Ter informatie, tussen haakjes staat de hoeveelheid gevonden elementen van dit type.
2) Speel in eigenschappen tussen lettertype en spatiëring (voorheen compressiefactor).