Probleem bij het uitlijnen van 2 delen op solidworks composer

Hallo

Ik wil graag 2 delen uitlijnen op solidworks composer (schroef / moer bijvoorbeeld en ik geef aan dat de moer vast zit in mijn tekening)

Ik gebruik de functie "uitlijnen" (lijn/as naar lijn/as) en alles lijkt normaal (ik heb de procedure goed gevolgd

en de tutorials die op het net te vinden zijn) maar net wanneer de onderdelen op één lijn moeten liggen, lijnt de schroef uit met de as van de moer,

En de moer beweegt ook, hij maakt dezelfde beweging als de schroef.... (vertaling van de schroef = vertaling van de moer) dus mijn onderdelen niet

Nooit !! uitlijnen

Wat kan er worden gedaan om te voorkomen dat de twee stukken bewegen???

Bij voorbaat dank!

Arno

Hallo

Het ziet eruit als een grafische bug, heb je geprobeerd opnieuw op te starten na het plaatsen van de schroef en het opslaan?

Het lijkt mij dat het geen bug is, ik ben net opnieuw opgestart en alles is nog steeds verkeerd... Aan de andere kant, het deel dat ik op zijn plaats wil laten, kan ik terugplaatsen dankzij de functie "neutrale positie herstellen". Maar dat verklaart niet waarom het verschuift na de vertaling van de schroef....

Toch bedankt

Na verschillende tests moet u niet 2 stukken selecteren, maar alleen het deel dat u wilt verplaatsen. Dan hoeft u alleen maar de functie Uitlijnen te selecteren, vervolgens de startas en ten slotte de referentie-as.

Hier is als het kan helpen!  

3 likes

En ja, de selectie is een beperking van de positioneringsas op het ontvangende deel

@+

1 like