Ik heb een assemblage met verschillende onderdelen. Er zijn stukken die niet volledig beperkt zijn. Logischerwijs zou ik ze met mijn muis moeten verplaatsen volgens de graden van onbeperkte vrijheid.
Daar kan ik niets doen. De kamer is niet verplaatst, en dat is al sinds gisteren..... Ik denk dat het een configuratieprobleem is, maar ik kan niet vinden wat.
Het hangt allemaal af van hoe je je montage hebt gemaakt! In feite hangt het ervan af of je subassemblages hebt of niet
Als uw niet-belaste onderdelen zich in een subassemblage bevinden, kunnen ze niet bewegen. Om ze mobiel te maken, moet u uw subassemblages als "Flexibel" verklaren. (kijk naar de bijgevoegde afbeelding)
In mijn assemblage en tussen mijn vele pc's heb ik nog een assemblage die ik flexibel had gezet. Wanneer ik deze flexibiliteit verwijder, deblokkeert het de verplaatsing van de pc's en wanneer ik de assemblage weer flexibel zet, blokkeert het de verplaatsing van mijn pc's....... bizzar bizzar
Ik weet niet of je dit bericht zult lezen, maar je moet weten dat de flexibele functie die ik veel gebruik in grote complexe ASM's een zeer grillige functie is.
Het veroorzaakt valse fouten op de beperkingen (meestal as en contacten op diabeperkingen). De enige manier om te herstellen zonder de beperking aan te raken en een teenslipper te maken, die bestaat uit teruggaan naar stijf en dan weer naar flexibel (of het tegenovergestelde).
En toen, wonder boven wonder, werd alles weer normaal.
Het is een zeer praktische functie, maar wel een die ik al jaren nogal waardeloos vind (het gevoel gedeeld te worden door collega's op een ander forum).
En dit is verbeterd met de 2019-versie die beter omgaat met grote ASM's (ze hebben een deel van de code herschreven om beter gebruik te maken van het grafische geheugen).
Vriendelijke groeten
PS: je kunt het onderwerp afsluiten als je wilt door het antwoord te kiezen dat bij je past (niet het jouwe ;-) ) )