Probleem met aangepaste eigenschappen

Hoi allemaal

Klein probleem met aangepaste eigenschappen.
Ik heb een familie van onderdelen gemaakt met aangepaste eigenschappen in de vorm van tekst in Excel.
Ik kan dus PP gebruiken in een stuklijst als de onderdelen in een assemblage zitten.
Tot dusverre goed.

Echter, als ik de onderdelen in een ander onderdeel steek verlies ik de PP als ik een stuklijst maak.
Alleen het materiaal dat geen PP met tekst is, verschijnt.

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo;

Controleer de opties die zijn gekozen bij het maken van uw afgeleide deel:
image

Ik weet niet of het mogelijk is om de configuratie-eigenschappen van een afgeleid onderdeel te beheren.
Aan de andere kant, wat zeker is, is dat het mogelijk is in een assemblage.
→ Maak een montage, het zal zoveel gemakkelijker zijn.

Vriendelijke groeten.

3 likes

Heb je dat gecontroleerd om de eigenschappen te kopiëren?

Bewerken:
Te laat, de raceauto is gepasseerd! @Maclane

1 like

Ik heb de modus "Eigenschap van gesoldeerde onderdelen" geprobeerd (die ik niet kende)...
(NB: aan de andere kant is dit type constructie in afgeleide delen in ons land volledig verboden...)
Het lijkt erop dat het geen toegang heeft tot configuratiespecifieke eigenschappen.

2 likes

Dank u voor uw antwoorden en uw reactievermogen.

Probleem opgelost.

Ik gebruik het afgeleide deel omdat ik de gelaste constructie moet koppelen aan onderdelen in een familie van onderdelen. De gelaste constructie en onderdeelconfiguraties worden aangestuurd door vergelijkingen die mijn 3D gemakkelijk bewerkbaar maken.

Het enige wat ik hoefde te doen was verwijzen naar de nodige informatie in een nomenclatuur.

Nogmaals bedankt :+1:

1 like

Uiteindelijk is het probleem niet opgelost.

De optie "bestandseigenschap" voegt de PP's van het afgeleide deel toe aan het onderdeel.

Hallo

Ik weet niet zeker of je native kunt doen wat je wilt, omdat je de eigenschappen van je onderdeel moet herstellen om ze over te brengen naar de carrosserie in je mechanisch gelaste onderdeel (en niet naar het onderdeel: wat je in je laatste test hebt waargenomen).

De eenvoudigste oplossing zou zijn om in een vergadering te werken en niet in een kamer zoals u probeert te doen.

Misschien moet je een gemengde assemblage maken: je onderdelen aan de ene kant, de profielen op lengte gezet in een deel van de assemblage.
NB: u kunt met de profielen externe verwijzingen maken in uw onderdeel om te verwijzen naar oppervlakken/punten/schetsen van de 3D-assemblage

Ik weet niet zeker of ik het probleem begreep, maar als het de keuze van de configuratie is, is het hier

Aan mijn kant heb ik dit probleem niet (met of zonder Excel-familie)
Anders
Klik met de rechtermuisknop > referenties >kies de configuratie

Froussel, ik doe ook de CS, de assemblages vergemakkelijken het modelleren (globaal aspect) maar niet de structurering van het project, het is een persoonlijke mening maar ik geef de voorkeur aan multicore

In feite moeten deze eigenschappen worden ingevuld in de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen en niet in de eigenschappen van het onderdeel zelf.
Op deze manier werkt het goed door het vakje "eigenschappen van het gelaste onderdeel" aan te vinken bij het invoegen van het afgeleide onderdeel.
In recow met een familie van stukken die ik nog nooit heb geprobeerd.

Hallo

Misschien niet de gemakkelijkste, maar het is geautomatiseerd:Link Cut-List Custom Properties To File With SOLIDWORKS Macro Feature API
(Je moet nog steeds controleren of het het vereiste werk doet, wat ik helemaal niet zeker weet)