Hoi allemaal
Ik moet renderen met photoview maar het blijkt dat de kwaliteit duidelijk niet optimaal is.
Ik heb "maximale kwaliteit" als parameter gezet, alle formaten getest... Niets helpt.
Er zijn vergelijkbare weergaven die normaal gesproken met photoview zijn gemaakt door voormalige mensen van het bedrijf (meer dan 5 jaar geleden) en de kwaliteit lijkt beter.
Iedereen zou een idee hebben van de parameters of de gebruikte middelen alstublieft.
Bij voorbaat dank.
Hallo;
De kwaliteit van uw Photoview-weergave hangt af van zoveel verschillende criteria...
- Uw grafische kaart.
- De RAM-capaciteit van uw pc.
- De Solidworks-versie (en dus Photoview)
- de kwaliteit van uw ontwerp.
- Toegepaste verschijningsvormen (materialen/kleuren...)
- De algemene en specifieke instellingen van Solidworks en photoview...
U heeft de versie (jaar) van uw Solidworks-licentie niet opgegeven...
Als je een 2018-versie hebt, ga dan in plaats daarvan naar de tool "Visualiseren" (of download deze van de Solidworks-website.
Als u Solidworks 2020 of nieuwer gebruikt, kunt u Visualize installeren vanuit het Solidworks-installatieprogramma (configuratiescherm + bewerken/repareren installeren).
Deze (semi-onafhankelijke) software is veel gemakkelijker te benaderen dan photoview, ook al lijkt het op het eerste gezicht beperkter...
Vriendelijke groeten.
Visualize wordt onafhankelijk van de Solidworks-licentie en in dit geval met beperkingen betaald.
Daarnaast werkt Visualize pas sinds de 2018 of 2019 versie, lijkt mij.
Er zijn verschillende versies van Photoview, waaronder een vereenvoudigde MODO 9.01 die van zeer goede kwaliteit is, maar niet zo gemakkelijk te gebruiken als Visualize.
Cdlt
Niet helemaal mee eens (of begreep de boodschap niet...) Als @mariusxdiabx Photoview op zijn versie van Solidworks heeft, concludeer ik dat het op zijn minst een Premium-versie heeft.
In dit geval kan hij gratis een Visualize-licentienummer aanvragen bij zijn wederverkoper (of rechtstreeks op de Solidworks-website) om te profiteren van de " Light "-versie van Visualize.
(Zie fragment uit de Help van Solidworks 2020:
Het lijkt mij dat sinds de 2022-versie de Visualize-licentie (nog licht) direct wordt geassocieerd met de Solidworks-licentie.
(Zie fragment uit de SOLIDWORKS 2022 help:
Vriendelijke groeten.
Hallo, bedankt voor je hulp!
Allereerst heb ik de 2022 versie.
Dus tussen 2 verschillende pc's voor dezelfde SW-instellingen, kunnen we een groot verschil in kwaliteit hebben?
Kent u de algemene instellingen voor een optimale kwaliteit?
Bedankt
Ik ga er met mijn medewerkers over praten, het belangrijkste is dat we er niet voor willen betalen (het is het niet waard), maar als Visualize gratis is en een betere kwaliteit mogelijk maakt, dan is het geweldig.
Vriendelijke groeten
Heel erg bedankt, als het echt gratis is en een hogere kwaliteit mogelijk maakt, dan is dat perfect.
Hallo
Welke versie van Solidworks hebben jullie? bij een professionele versie is VISUALIZE inbegrepen in het pakket als ik goed begrijp wat er op de SOLIDWORKS-website staat (https://www.solidworks.com/product/solidworks-3d-cad)
Ter info, na het testen is VISUALIZE veel sneller dan PV360.
1min30 tegen 50min voor ons gebruik!
bovendien verlamt het SOLIDWORKS niet tijdens het renderen. En zelfs als het de CA was, zouden we het niet echt beseffen gezien de benodigde tijd.
Hallo
het is belangrijk om de DPI (pixels per inch) aan te passen als je een groot beeld hebt en weinig pixels, noodzakelijkerwijs is je beeldkwaliteit lelijk.
Moge de kracht met je zijn
de enige beperking van PhotoView 360 is de maximale resolutie die is ingesteld op 11580 X 11580, wat overeenkomt met een afbeelding van •49,02 cm in het kwadraat in 600 dpi •98,04 cm bij 300 dpi •147,07 in 200 dpi |
||
---|---|---|