Probleem met het zoeken naar PDM-kaart

Hallo beste collega's,

Vandaag wilde ik mijn boards verbeteren in solidworks PDM. 

Ik besloot mijn onderdeelnummer toe te voegen aan de onderdelenkaart. Alles ging goed en ik slaagde erin om te doen wat ik wilde.

De link tussen de referentie op de kaart en de aangepaste eigenschap van mijn kamer is goed functioneel. 

Toch loop ik tegen een probleem aan. Als ik op de referentie zoek, kan PDM het bestand niet vinden. De zoekopdracht werkt op alle andere parameters (Materiaal, Gewicht, Klant, enz.). (Zie pj)

Heb je enig idee wat ik verkeerd had kunnen doen?

Kanton Gauthik

pb_recherche_cartes_pdm_lynkoa.pdf

Hallo

Waar verwijst het invoerveld naar? In de zoekkaart (in de kaarteditor) moet dit veld gekoppeld worden aan de variabele waar de referentie is opgeslagen.

Edit: en is het niet het selectievakje "Gevouwen deel" dat is geactiveerd dat het probleem is? (meerdere zoekcriteria)

1 like

Hallo

Het invoerveld is inderdaad gekoppeld aan een variabele en het probleem zit hem niet in het selectievakje omdat het zoeken prima werkt als ik het op andere parameters doe.

Bijgevoegd zijn de kaarteditor, variabele, aangepaste eigenschappen en zoekprobleem.

details_pb_recherche_cartes_lynkoa.pdf

Hallo

Ik heb getest met een vergelijkbare instelling, geen probleem. Ik ben voorlopig aan het drogen, zie met de steun denk ik

1 like

Ik deed een ontdekking.

Het blijkt dat als ik een nieuw onderdeel maak en opsla, mijn referentie niet in aanmerking wordt genomen voor de zoekopdracht. (Zelfs als het aanwezig is op de kaart). Aan de andere kant, als ik mijn onderdeel archiveer, dan werkt het perfect.

A priori zou ik het onderdeel dus minstens één keer moeten archiveren, zodat we kunnen zoeken naar mijn aangepaste instellingen.

Ik heb het getest, als ik minstens één keer archiveer , werkt het, zelfs als ik het onderdeel daarna uitpak.

Aangezien mijn referentie afkomstig is van SmartProperties, zou ik een manier moeten vinden om deze automatisch te archiveren en te extraheren na het maken van de referentie. Laten we eens kijken of het mogelijk is met een macro of met elke vorm van instelling.

Toch is een groot deel van het mysterie opgelost.

Bedankt @Cyril.f voor de tijd die je hebt genomen om te proberen me te helpen:)

Om automatisch te archiveren, kunt u het proberen met de Dispatch-invoegtoepassing als u die heeft. 

1 like

Hallo

Ik denk dat het probleem ergens anders ligt (misschien gerelateerd aan smartproperties die ik niet gebruik), want als ik van mijn kant een nieuw bestand maak waarin ik de aangepaste eigenschappen rechtstreeks invul zonder het bestand te archiveren of op enig moment de kaarten te gebruiken, vindt de zoekopdracht mij het bestand op basis van dit criterium.

Wat de verzending betreft, is het enige probleem dat je buiten Solidworks moet zijn om het te laten werken (puur veilige werking). Als het bestand in SW wordt geopend, genereert het bij mijn weten een fout.

1 like

Hallo

Ik heb dit probleem niet, zelfs als ik een bestand maak zonder het ooit te archiveren of datamaps te gebruiken (een referentie-eigenschap rechtstreeks in de aangepaste eigenschappen van het bestand invullen), levert de zoekopdracht op dit criterium wel een resultaat op. Misschien heeft het te maken met SmartProperties die ik niet gebruik.

Wat betreft Dispatch, te testen, maar tenzij ik me vergis, als het bestand in SW wordt geopend, zal er een foutmelding zijn en zal de actie niet worden uitgevoerd (Dispatch is een aanvulling op de kluis die niet aan SW is gekoppeld)

Hallo

Ik heb dit probleem niet, zelfs als ik een bestand maak zonder het ooit te archiveren of datamaps te gebruiken (een referentie-eigenschap rechtstreeks in de aangepaste eigenschappen van het bestand invullen), levert de zoekopdracht op dit criterium wel een resultaat op. Misschien heeft het te maken met SmartProperties die ik niet gebruik.

Wat betreft Dispatch, te testen, maar tenzij ik me vergis, als het bestand in SW wordt geopend, zal er een foutmelding zijn en zal de actie niet worden uitgevoerd (Dispatch is een aanvulling op de kluis die niet aan SW is gekoppeld)

Hallo

Hallo

Sorry voor de meerdere antwoorden. Grote bug op maandag, de pagina is niet bijgewerkt.

Als een beheerder mijn identieke antwoorden zou kunnen verwijderen, zou dat leuk zijn.

Dit gedrag is normaal, want totdat het onderdeel is gearchiveerd, gaan de gegevens niet terug naar de SQL-database.

Aan de andere kant, als u een onderdeel kopieert, vult epdm zijn SQL-velden met de reeds bestaande gegevens, aangezien het bestand tijdens de kopieerbewerking aan de kluis (en dus aan zijn SQL-database) wordt toegevoegd.

Een kleine raad echter: zet nooit dezelfde eigenschappen in de eigenschappen die verband houden met het bestand en in die welke betrekking hebben op de configuraties: het wordt al snel een puinhoop met verschillende waarden tussen de verschillende plaatsen (het kan ook problemen veroorzaken bij zoekopdrachten).

Idealiter zou je het volgende moeten hebben:

-Wat is echt gerelateerd aan het solidworks-bestand -> in de bestandseigenschap

-wat kan veranderen afhankelijk van de configuraties (massa, materiaal, naam of referentie....) -> de eigenschappen van de configuraties

1 like