Probleem met reconstructie van geparametriseerde assemblage

Hoi allemaal

Ik heb een probleem met solidworks en mijn configurator.

Inderdaad, wanneer ik mijn model bijwerk na het wijzigen van mijn parameters in mijn Excel-bestand dat de informatie overbrengt naar de deelfamilie van een skelet, krijg ik regelmatig subsets ten onrechte.
image

Ik geef toe dat ik de oorsprong van deze fout niet kan vinden. Want als ik de subset per ongeluk open en de heropbouw forceer, wordt alles weer correct.

Ondanks het gebruik van al deze snelkoppelingen, lijkt het erop dat ik de reconstructie van alle subniveaus vanuit de hoofdconstructie niet kan forceren:

Zijn er andere manieren om een verbouwing te forceren tot het laagste niveau van subassemblages?

Trouwens, ik weet niet of de oorsprong zou kunnen liggen in het feit dat er veel subniveaus zijn of de manier om de vergelijkingen te beheren.
In het bovenstaande voorbeeld draag ik een parameter van de uitgeruste cel naar alle subniveaus om deze te gebruiken waar ik hem nodig heb:

In het bovenstaande voorbeeld draag ik een parameter van het skelet naar het hoogste niveau die ik overbreng naar alle subniveaus om het te gebruiken waar ik het nodig heb:

Misschien is dit het principe dat zorgen baart? Ik heb het echter vaak gebruikt en tot die tijd werkte het.

Is iemand ooit dit soort problemen tegengekomen?

Bij voorbaat dank voor uw feedback.

Hallo;

Ik vraag me af of dit niet een probleem is van " cyclische redundantie"?
image

Er is een dubbel gebruik van de variabele:
BREEDTE VAN HET NUTTIGE DOORGANGSLUIK 1 D

NUTTIGE DOORGANGSBREEDTE VALLUIK 1 D= NUTTIGE DOORGANGSBREEDTE LUIK 1 D@TRAPPE ID - KAAL NOODLUIK. Vergadering•

aangezien deze variabele zelfvoorzienend is, zowel in het onderdeel als in de assemblage (van wat ik begrijp), moet Solidworks moeite hebben om deze bij te werken.

Probeer een andere variabele te gebruiken voor de eerste evaluatie (een andere benoemde dimensie).

Vriendelijke groeten.

3 likes

Hallo

Als @Maclane niet klopt, kan het gebeuren dat SW ongeldige toestanden doorloopt (schets of functies) wanneer het probeert uw waarden te vervangen → helemaal rood terwijl dat niet zou moeten.
Het is mogelijk dat de volgorde van de vergelijkingen dit fenomeen beïnvloedt (maar ik weet het niet zeker).

2 likes

Hallo

Als je een familie van onderdelen gebruikt, zou ik adviseren om geen vergelijkingen te gebruiken.
In ons land komt het voor dat sommige vergelijkingen slecht worden gereconstrueerd in bibliotheekzalen, wat een aantal problemen met zich meebrengt...
De oplossing die ik heb gevonden is om terug te gaan naar de schets die wordt gedreven door zijn vergelijkingen, deze kapot te slaan en dan de editie van de schets met het rode kruis te verlaten. Sluit de kamer af zonder op te slaan.
en magie! Het werkt zoals het altijd zou moeten!

2 likes