Hallo, klein (of zelfs groot probleem!): Ik word vrij regelmatig geconfronteerd met montagetekeningen waarvan de aanzichten in conceptkwaliteit blijven. Aan de ene kant is het een beetje walgelijk en aan de andere kant is elke dwg-export onmogelijk.
Het probleem is dat het voor mij onmogelijk is om de kwaliteit van deze weergaven te veranderen totdat ik de delen vind die "afluisteren". Omdat het probleem voortkomt uit sommige delen (divers en gevarieerd) die "beschadigd" lijken.
Zodra het onderdeel is geïdentificeerd en gecorrigeerd, verloopt alles soepel, geen problemen meer met de kwaliteit van de weergaven tot de volgende bug in een onderdeel.....!
Dit overkomt ons ook op SW 2015 en als je een paar honderd of zelfs duizenden stuks hebt, kun je altijd zoeken...
Aan de andere kant is het vaak te wijten aan geïmporteerde onderdelen.
De importdiagnose moet worden gesteld zodra de onderdelen worden geïmporteerd (wanneer de problemen zijn opgelost). Als u de diagnose uitvoert op onderdelen die u al hebt gebruikt, loopt u het risico al uw beperkingen te verliezen...
U kunt Tool>Evaluate>Check gebruiken om uw defecte onderdelen in uw assemblage te identificeren, nadat het probleem is dat het u de problematische vlakken/randen laat zien, maar niet direct het onderdeel.
Edit: Zoals deflandre.geoffrey_1 zegt, zodra uw deel is gecorrigeerd, verliest u meestal uw referenties!
Ik ben benieuwd om dit bericht te volgen, als een oplossing die ik niet weet tot bloei komt.
Tenzij ik me vergis, komt het probleem van "Draft Views" in een MEP niet van 3D, maar komt het door een aantal bewerkingen die door de gebruiker worden uitgevoerd tijdens de MEP (niet-respect voor de bewerkingen/filosofie van het gebruik van SolidWorks).
Als ik me niet vergis, bestonden de "concept"-weergaven in het begin niet in Solidworks.
De functie is op een gegeven moment toegevoegd met "handmatig" beheer door de gebruiker.
Vervolgens schakelden ze het beheer over op "auto", maar met de mogelijkheid om terug te gaan naar handmatig, afhankelijk van de manipulaties tijdens de MEP.
Standaard ben ik in hoge kwaliteit geconfigureerd in de opties en ik verander dit op geen enkel moment.
Voor mijn probleem komt het uit 3D. Zodra een onderdeel wordt "afgeluisterd", met behulp van eenvoudige bewerkingen in de tekening (het maken van het plan en vervolgens het maken van een aanzicht), is het al in conceptkwaliteit, of de gemaakte weergave geeft het model niet weer.
Het lukt me uiteindelijk om dit via 3D te corrigeren door simpelweg een functie van het onderdeel te bewerken zodat de "beschadigde" gezichten of lichamen zichzelf goed opnieuw opbouwen. Ik wil erop wijzen dat er geen fout zichtbaar is in de boom van mijn kamer.
Als deze manip klaar is, hoef je je geen zorgen meer te maken over de tekening! Maar het is voor mij onmogelijk om de oorzaak van zo'n bug aan mijn kant te achterhalen... :(
De omschakeling waar ik het over heb "Automatisch/Handmatig beheer" wordt niet gedaan door de gebruikersinterface, maar door het gedrag van de gebruiker.
Ik heb nog nooit een "3D-stuk" gezien dat het omslagpunt forceert.
Ik geloof dat er een mix is van "oorzaak en gevolg" en (zoals gewoonlijk) een misverstand over de "draft / high / auto" kwaliteit van een weergave.
Ik geef er de voorkeur aan om anderen hun antwoord te laten geven...
Olivier, kun je dingen doen als Solidworks een zandloper laat zien? wat mij betreft, als ik ergens klik, terwijl hij "denkt", is het meestal SW crash ...
Toen SW deze "Zandloper op MEP-weergaven" opzette, was het om de gebruiker in staat te stellen "een beetje" te werken met kleine acties, plaatsafmetingen, plaatsannotaties, zoomen, verplaatsen, enz...
Thuis werkte het altijd, zonder crashes.
Geoffrey, door het updaten van SW niet op de meest adequate manier, creëren we bugs, of crashes, adviseren we de volgende keer:
Back-up van instellingen door screenshot, door SLDREG, verwijdering van het programma en add-ons, opnieuw opstarten van de pc, openen van Windows Verkenner met verborgen mappen, verwijderde residuen (programma, programmabestand, programmagegevens, ook bij gebruikers, enz...) en verwijdering in de SLDREG.
Van daaruit beginnen we opnieuw aan een schoon systeem, voor een nieuwe schone installatie. Ja, het kost wat meer tijd.
Als je het hebt over het updaten van SW, bedoel je dan belangrijke versies en SP's? Vroeger gebruikte ik optiekopie tussen hoofdversies, maar ik ben gestopt voor verschillende versies. Aan de andere kant maak ik de installatie ook niet helemaal schoon.
Het is waar dat het langer duurt, maar als het gaat om een betrouwbaarder systeem!
Dat gezegd hebbende, heb ik niet de indruk dat het iets verandert voor onderdelen die eerder zijn gemaakt (bibliotheekdeel bijvoorbeeld) en geconverteerd naarmate SW evolueert.
oh ja, er is inderdaad een probleem, en het is geen 3D-import.
om te controleren of de bug "in het bestand" zit, want om het niet te verspreiden, moet je het niet "kopiëren en plakken", maar meer vanuit een leeg/schoon model...
Dit stelt ons in staat om de CAD-database te verbeteren en bepaalde bugs niet te propageren (wanneer we ze hebben gevonden).
Het neemt in ieder geval niet weg (kleine herinnering) dat "de zandloper wordt gerespecteerd" bij het berekenen van de standpunten van Europarlementariërs.
Dat wetende, had ik ook gemerkt dat in sommige gevallen, als je het gezichtsvermogen "breekt" en het in tochtkwaliteit wordt, het risico bestaat dat het zicht buggy wordt en niet meer terug kan naar "Auto Management (High)".
Geweldig, bedankt Drix49 voor het informeren van mij over het probleem van conceptkwaliteitsweergaven die zo blijven zonder dat ik begrijp waarom en ondanks het feit dat ik vraag om ze over te schakelen naar hoge kwaliteit.
En bedankt dbz voor de Tool>Evaluate>Check tip. Het hielp me de oorzaak van mijn probleem te vinden.
Ik stond op het punt om mijn montage van A tot Z opnieuw te doen, je haalt een mooie doorn uit mijn zij.