Hallo Ik word geconfronteerd met een probleem van ' triangulatie ' in Visualize. Inderdaad, na het importeren van mijn model, wil ik sommige gezichten anders inkleuren. Dus ik heb de tool ' Split ' gebruikt om hiermee te eindigen (ik heb met opzet een flitsend uiterlijk gegeven zodat je goed kunt zien).
Ik eindig met gezichten die er niet uitzien zoals ik wil. Van een afstand is het prima, maar vanuit een gedetailleerd oogpunt is het verschrikkelijk. De eerste oplossing die ik vond was om alle facetten te splitsen en ze er daarna op de juiste manier uit te laten zien... hoofdpijn! Heb je daar een oplossing voor? Bij voorbaat dank!
Het " minst " ingewikkeld zou misschien zijn om een nieuwe Extrusie (Disjoint) van het snijvlak direct in Solidworks te maken met een toepassing van een nieuw uiterlijk zodat Visualize het verschil tussen de twee componenten kan zien?
Dat klopt: Een extrusie van 0,1 mm mag het gewenste beeld niet te veel vervormen. Het belangrijkste is om deze extrusie NIET samen te voegen met het hoofdgedeelte van uw profiel, op deze manier, Visualize, kunt u de hoofdtekst van het profiel en de doorsnede ervan afzonderlijk selecteren, het enige dat overblijft is om er verschillende texturen aan toe te wijzen.
Om verder te gaan en Visualize te dwingen de lichamen te onderscheiden, brengt u verschillende materialen aan op het (hoofd)materiaal van het profiel (Alu?) en het lichaam van het geëxtrudeerde deel van de snede (Pink Appearance... bijvoorbeeld).