Probleem met herhaling

Hallo

Ik heb een probleem met een herhaling die wordt aangedreven door een andere functie.
De eerste in mijn stuk is een herhalingsfunctie door een R1-schets, en drijft een boormachine aan.
De tweede is een herhaling aangedreven door R1, en herhaalt een schroef in de set.

Mijn probleem is dat de schroeven niet in de gaten vallen. Is het een puinhoop!!
Wat doe ik verkeerd? Ik heb het een aantal keren gebruikt en het werkte heel goed, maar nu loop ik vast.

Ik heb de instellingen gewijzigd zonder dat er iets veranderde, behalve het afwijkende resultaat elke keer

Je kunt op de foto zien dat het de verkeerde originele functie heeft.

De originele functie zie hieronder

Persoonlijk vermijd ik repetities die gedreven worden door sketches. (niet geweldig naar mijn mening)
Ik geef de voorkeur aan een gereedschapskist boorfunctie voor het boren (geen materiaalafname waardoor je indien nodig kunt overschakelen op een schroefdraad)
Vervolgens benadrukken we in de montage een schroef + moer.
En om de schroef herhalende componenten te herhalen, aangedreven door een herhaling.
image

We selecteren de functie (de gaten of een herhaling van het boren), het punt van de oorspronkelijke functie (waar de schroef zit) en de rest doet het zelf.
Als u 1 of meer gaten toevoegt, voegen de schroeven zichzelf toe.

Voor herhaling van schetsen stottert het vaak (schroeven over elkaar heen gelegd omdat punt onder de originele schroef (offset van de schroeven...)

3 likes

Hallo

Ik ben het een beetje @sbadenis eens over de herhaling door schets.
Echter, als ik me niet vergis, in tegenstelling tot herhalingen die door een herhaling worden aangedreven, moet je voor schetsherhaling op het eerste punt van de schets positioneren (de oorspronkelijke positiefunctie lijkt niet goed te werken in deze interface).

1 like

@Cyril.f je kunt het referentiepunt kiezen (begin van de herhaling), maar je hebt geen punt van de schets nodig (een snijpunt of einde van een lijn werkt) omdat het punt een herhaling van de schroef op zichzelf genereert)
image

En soms gaat het verloren! Daarom vermijd ik deze functie.

4 likes

Dank u voor uw antwoorden.
Ik denk dat mijn SolidWorks gisteravond in de C-pauzemodus stond...
Vanmorgen werkt de originele positieknop !!
@sbadenis ik doe wat je gewoonlijk doet, maar ik wilde mijn bug begrijpen, gisteren is een van mijn collega's geslaagd voor de functie, maar op een ander gebied van zijn onmogelijke model, het doel van deze test en dit onderwerp. Maar ik gebruik de gereedschapskist niet, ik heb mijn eigen bibliotheek

De functie van het sturen door een schets is erg goed, vind ik. Ik gebruik het regelmatig en stel me in staat om mijn meerdere piercings te zetten. Daarna hergebruik ik de schetsgestuurde herhaalfunctie in een herhaalgestuurde patroonfunctie, bijvoorbeeld voor mijn schroeven. Tijdsbesparing. Maar de schetsgestuurde herhalingsfunctie werkt ook. Het lijkt mij dat het ooit niet toegankelijk was in een vergadering??

@Cyril_f
Normaal gesproken niet op het eerste punt, integendeel, het eerste punt moet op de volgende hole zijn, enzovoort. Als dit niet het geval is, maakt het een gat op de plaats van de herhaalde functie. En tijdens een herhaling van schroeven, zal hij een extra schroef maken op dezelfde plaats waar de schroef zit die je hebt herhaald, en zal hij de nomenclatuur vervormen. Het risico is niet dat een element op elkaar is genesteld, nomenclatuurfout of massa.

2 likes

Als ik het over Toolbox heb, is dat alleen voor de boorfunctie (boorhulp):
! [afbeelding|232x57](upload://AjVOJ5M0gXFZI6kJo2W

Ik ook gepersonaliseerde bibliotheek.
Dit is waarom ik de voorkeur geef aan de piercing-tovenaar:
CcJhMbmhs8
Persoonlijk heb ik veel minder problemen met deze oplossing en is het veel gemakkelijker om de originele functie te kiezen en gaten + schroeven toe te voegen.
Maar soms kies ik niet, ik ga door herhaling van schetsen voor zeldzame gevallen. (rechthoekige opdruk + niet-lineaire herhaling met een andere stap bijvoorbeeld)

4 likes

@merci voor uw retourzending
Beste oplossing

2 likes

Ja, het is veel eenvoudiger en flexibeler. Ook al is de herhaling van de schets soms inderdaad geschikter.

Ik heb het getest en ja, het is eenvoudiger. We bespraken en integreerden in onze methode voor de piercings.
Schetsgestuurd patroon is handig voor het herhalen van andere clips. Maar de herhaling gedreven door een herhaling die ik tot nu toe veel heb gebruikt, lijkt mij problematischer, ook al is het in sommige gevallen nuttig!

1 like