Probleem bespaard onderdeel in mechanisch gelast

Hallo

Na het ontwerpen van een onderdeel in mechanisch gelast, d.w.z. een "onderdeel", weigert het bestand te openen. Deze wordt weergegeven als onderdeel in mijn map, maar is 0 bytes in de eigenschappen.

Kan iemand mij helpen of ben ik mijn baan kwijtgeraakt?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Als het bestand 0 bytes is, denk ik dat je werk verloren is gegaan.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Ik denk dat het bestand dood is, zoals ke zegt, d.roger maar als je ooit de automatische back-up ingeschakeld hebt, heb je misschien een kans om je bestand te herstellen in C>temp 

2 likes

Bedankt voor deze feedback,

Ik heb de automatische opslag ingeschakeld, oplossing die ik niet had aangevinkt... Ik ben net gaan kijken, ik heb het bestand in kwestie, maar het is ook 0 bytes en weigert te openen...

Ik denk dat ik kan bevestigen dat ik mijn baan kwijt ben.... Een beetje stressvol om opnieuw te beginnen zonder veel garantie dat het probleem zich niet meer zal voordoen.

Nogmaals bedankt voor uw responsieve feedback.

Hallo

Ik denk dat ik het back-upprobleem heb begrepen, behalve dat ik niet weet hoe ik het moet oplossen.

Het probleem is vandaag teruggekomen, uiteraard als je mechanisch gelast bent, kun je een onderdeel invoegen, het is wanneer ik het ingevoegde onderdeel verwijder dat ik mijn onderdeel niet meer kan opslaan of het wordt opgeslagen met 0 bytes die onmogelijk te openen is.

Heeft iemand een oplossing waarmee ik een mechanisch gelast onderdeel zo "deel" kan verwijderen en mijn bestand kan opslaan?

Bedankt

Je moet de link verbreken voordat je het ingevoegde bestand wilt verwijderen (als ik je manipulatie goed heb begrepen)

2 likes

Hallo

Ja, je moet de link inderdaad verbreken, vooral als het een bibliotheekkamer is.

Voor mij is het niet aan te raden om dit te doen, het verdient de voorkeur om een assemblage te maken, dat wil zeggen je monteur te laten lassen en een assemblage te maken en zo plaats je je onderdeel van waar het is en het zal op deze manier beter lopen... Succes.

AR.

Hallo en bedankt voor je feedback Stefbeno,

Ik heb geprobeerd om te doen wat je me vertelde op twee manieren, de eerste is om de externe verwijzingen van het deel te breken voordat je het verwijdert,

De tweede is om het onderdeel uit de lijst met gelaste onderdelen te verwijderen.

Verwijder dan het onderdeel....

In beide gevallen lijkt het onderdeel zichzelf helaas op te slaan, maar de ster bovenaan de naam blijft actief en als ik het onderdeel sluit, is het niet opgeslagen.

Dus ik drukte me slecht uit, ...

Laat uw monteur gewoon lassen zonder het onderdeel in te brengen.

Vervolgens maak je een assemblage met dit gelaste montuur, en dan plaats je je onderdeel en dat is alles

Dat is de beste oplossing om minder problemen te hebben met dit onderwerp.

Succes @+.

AR.

1 like

Hallo AR,

Bedankt voor je feedback, ik begreep je uitleg, die heel duidelijk is, maar ik keek naar die van Stefbeno, ik begrijp inderdaad niet waarom deze mogelijkheid bestaat, en als solidworks problemen ondervindt, moet er een oplossing zijn. Uw oplossing is om het probleem te omzeilen zonder het op te lossen, het invoegen van onderdelen in een gelaste monteur heeft als voordeel, namelijk dat u dezelfde tabel met gelaste onderdelen in uw stuklijst (met alle bijbehorende parameters) in uw tekening houdt, die niet in een assemblage voorkomt. (of ik weet niet hoe ik het moet doen).

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Gezien het gedrag dat je beschrijft, ben ik dit probleem al tegengekomen, het is een bug.
Afhankelijk van de versies van sw en de klanten werkt het perfect of crasht het. Ik zou zeggen dat het lijkt te komen van het geïmporteerde deel.

Als je een onderhoudscontract hebt, kun je een ticket openen. Misschien is er een oplossing...

1 like

Dank je wel Stefbeno,

Ik zal contact opnemen met Solidworks om te vragen waar het probleem vandaan zou kunnen komen en ook op zoek gaan naar een oplossing. Misschien definieer het onderdeel dat mechanisch gelast moet worden geïmporteerd voordat u het importeert en verwijder de referenties zoals u mij hebt geadviseerd.

Ik kom terug op dit bericht als ik een oplossing heb.

Nogmaals bedankt aan iedereen.

Hallo PIR,

Ik dacht ook dat het mogelijk is om het ongewenste lichaam in de nomenclatuur van delen van de gelaste monteur in een verwijderde/bewaarde staat te plaatsen, hierdoor kun je dit onderdeel verbergen en dat is het ook en het is sneller ... Zie bijgevoegde schermafbeelding.

Ar.@+.

2020-04-02_174645.jpg

Dus je gaat naar de nomenclatuur van gelaste onderdelen, je klikt op het gewenste lichaam, rechterknop "lichaam verwijderd/behouden" ....  Dus zie bijgevoegd nog een screenshot bijgevoegd

...@+

2020-04-02_174645.jpg