Solidworks 2017 Issue "Geheugen is uit! Solidworks is bezig met sluiten."

Hallo

Ik heb een probleem sinds ik ben overgestapt naar Solidworks 2017:

Deze melding krijg ik als ik op een tekening een weergave maak van alle onderdelen waarop boorhulpfuncties zijn gebruikt.

In de event viewer heb ik dit probleem dat omhoog gaat:

- <Evenement xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <Systeem>
  <Naam provider=".NET Runtime" />
  <EventID Qualifiers="0">1022</EventID>
  <Niveau>2</Niveau>
  <Taak>0</Taak>
  <Trefwoorden>0x80000000000000</trefwoorden>
  <TimeCreated SystemTime="2017-12-28T10:14:59.000000000Z" />
  <EventRecordID>106942</EventRecordID>
  <Kanaal>toepassing</kanaal>
  <Computer>GDI-T7500-3. GDI.local</Computer>
  <Beveiliging />
  </Systeem>
- <EventData>
  <Data>.NET Runtime versie 4.0.30319.0 - Er is een fout opgetreden bij het initialiseren van de API-attachinfrastructuur voor profilering. Dit proces staat niet toe dat een profiler wordt bevestigd. RESULTAAT: 0x80004005. Proces-ID (decimaal): 3640. Bericht-ID: [0x2509].</Gegevens>
  </EventData>
  </Evenement>

Natuurlijk heb ik geprobeerd de .Net Framework installatie te repareren, maar niets helpt.
Nog een stukje informatie, het gebeurt alleen als ik een roamingaccount gebruik, nooit op een lokaal account.
Ik heb geprobeerd om alle beveiliging, firewall, antivirus, ... altijd tevergeefs.
En om het nog ingewikkelder te maken, heb ik maar één pc die het probleem heeft: als ik hetzelfde gebruikersaccount op een andere pc gebruik, geen probleem.

Is iemand van jullie ooit zo'n probleem tegengekomen?

2017-12-28_11h52_52.jpg

Hallo

Wat is de configuratie van het station??? Dit is de minimale configuratie die u zou moeten hebben:

http://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

1 like

Hallo

Wees voorzichtig, de grootte van het geheugen is niet alles, er is ook de processor.

Ik stel voor dat je kijkt naar het verschil in processors tussen de twee machines, laptops kunnen sinds de versie van 2014 meestal geen SW meer draaien zodra je een ietwat groot aantal onderdelen in een assemblage hebt.

Daarnaast beheert solidworks het centrale geheugen zeer slecht (te allen tijde), of beheert het helemaal niet.
Dit betekent dat als je bijvoorbeeld veel filmpjes maakt, het geheugen snel verzadigd raakt en crashes veroorzaakt.

Ik stel een onafhankelijk geluidsalarm in van SW en elk uur als het belangrijk is, sluit ik het bestand evenals SW. Zet hem dan weer aan, ik ben dus minimaal een uur stil.

Dit gebeurt niet bij grote assemblages wanneer ze volledig statisch zijn.

Ik werk aan een individuele microfoon die niet is aangesloten op een netwerk.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Welke versie van Windows gebruikt u? Als u op Windows 10 bent, heeft u dan het .Net Framework 3.5 geactiveerd?

Hoe heb je Solidworks 2017 geïnstalleerd, door te migreren van je vorige versie of door de oude versie volledig te verwijderen en vervolgens de 2017-versie te installeren? De 0x80004005 fout komt vaak voort uit een probleem in het register na een onvolledige verwijdering of verouderde sleutels...

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo en sorry voor het uitblijven van een antwoord, oudejaarsavond verplicht.

Dus al de beste wensen voor u en dank u voor uw antwoorden.

Dus in volgorde:

Het station is niet per se heel recent, maar het is uitgerust met 12GB ddr3 ram, een intel xeon die nog steeds erg goed draait en een ati firepro kaart. Voor mij komt het niet van de hardware, want als ik een lokaal profiel gebruik, heb ik geen crash. En bovenal verschijnt het probleem zelfs als ik de pc net heb opgestart, zonder dat er iets anders open staat.

Wat betreft de installatie, helaas was ik er niet toen de versie werd gewijzigd, maar na het zien van dit probleem heb ik het volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ik heb het probleem nog steeds. Ik heb .NET framework uitgeschakeld en vervolgens opnieuw geactiveerd, ik heb het bijgewerkt en alles maar dan ook niets helpt. Ook hier intrigeert ik het meest, wat me het meest intrigeert, is dat met een lokaal profiel geen probleem, maar met een roaming-profiel werkt het niet. Deze ambulante profielen werken echter goed op andere posities...

Hallo

Toen je de versie veranderde, heb je je sldreg opnieuw gedaan of heb je die van de vorige versie genomen?

Vriendelijke groeten

Ik heb een reg die heel goed werkt op de andere stations opnieuw gedaan.

Hoi allemaal

Uiteindelijk kon ik het probleem oplossen door de pc te formatteren.

Waarschijnlijk een probleem in het register na de verwijdering van SW2014 en vervolgens de installatie van 2017...