Ik heb maar een kleine training gehad over solidworks toen ik in sti2d zat, maar wat ik vandaag wil doen, ligt buiten mijn vaardigheden.
Ik heb een soort knokkelring gemaakt om hem aan een camera te bevestigen. So far, so good (zie screenshot) maar ik zou graag een tweede rechthoekig massief lichaam willen toevoegen, dat aan de buitenrand van mijn ring is gelijmd. Ik moet ongeveer 1 uur hebben geworsteld, ik kan het niet, zou een liefdadige ziel me kunnen helpen?
Om het zo simpel mogelijk te maken; Je selecteert je bovenvlak, vervolgens maak je daar een schets en converteer je de entiteiten, vervolgens gebruik je de offset-functie en sluit je handmatig de twee uiteinden van de schets. Om af te maken doe je dan je extrusie..
U kunt de helft van uw onderdeel verwijderen en een lichaamssymmetrie creëren, maar u moet een mediaanvlak met één tand gebruiken en door het midden van het onderdeel (as) gaan, u hoeft alleen maar lichamen samenvoegen te selecteren in de symmetriefunctie (zie als gewricht).