SolidWorks Flow Probleem

Hallo

In het kader van een schoolproject voer ik een hydraulische simulatie uit op een propellerturbine. 

Ik heb de Solidworks Flow-module bijna autonoom in handen gekregen, maar ik stuit op een probleem bij het simuleren van de rotatie van het wiel.

Het debiet is 1200 kg/s in inlaattoestand en ik liet een statische druk achter bij de uitlaat om een test te doen.

De foutmelding lijkt te maken te hebben met de geometrie, maar ik zie niet waar het zou kunnen zijn...

Oplosser bericht: Abnormale beëindiging van de oplosser! Neem contact op met de technische ondersteuning. Kan niet worden voorbereid - Controleer de geometrie.

Ik voeg het SW-bestand toe, in de hoop dat iemand me kan helpen de situatie te deblokkeren.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten

David

manteau_et_roue1.sldasm

Hallo 

Aangezien uw SW-bestand een assemblage is, moet u ook de onderdelen waaruit het bestaat bijvoegen. 

1 like

In SW moet je de bestanden bijvoegen door File ==>  take-away oppositie of pack and go te doen, afhankelijk van de versie die je hebt.

Vergeet niet om ook de resultaten van uw simulatie bij te voegen, anders is diagnostiek onmogelijk.

Vriendelijke groeten

Oeps, sorry,

Dat heb ik gedaan, ik weet niet of het alle elementen bevat... Ik slaagde erin een resultaat te krijgen door een subassemblage te integreren en het vakje "Verbeterd geometriebeheer" aan te vinken.

Het idee is om mijn theoretische berekeningen te controleren in termen van de snelheden door het wiel. Het bestand is niet het definitieve onderzoek, maar ik probeer eerst de tool onder de knie te krijgen en vervolgens mijn onderzoeksgegevens te perfectioneren.

tuberouearbre1.zip