we hebben problemen met sommige SLD 2013-assemblages die we probeerden te openen in Solidworks 2014: het is mogelijk om de assemblage te openen, maar deze reageert niet meer in het venster en zodra we iets willen verwijderen (onderdelen, schets, ...) Solidworks crasht
Na het openen en opslaan van alle onderdelen en subassemblage van deze assemblage blijft het probleem bestaan
Het is mogelijk om configuraties en schetsen te verwijderen, om bepaalde componenten in een verwijderde staat te zetten, om op te slaan, maar systematisch bij het openen van het venster is bevroren terwijl het onderdeel lijkt te kunnen worden verplaatst (visu van randen bij het passeren van de cursor)
We hebben een oude back-up van de assemblage hersteld, maar het resultaat is hetzelfde: het werkte in 2013
Dit soort "bugs" ben ik al tegengekomen en op bijna alle versies.
Er zijn 3 tests te doen (als u op Windows 7)
Als er geen documenten zijn geopend in Extra/Opties, moet u de optie OpenGl-functies emuleren aanvinken.
Het is ook mogelijk om op dezelfde plek te testen om de optie "Geen voorbeeld bij geopend" aan te vinken. Aan de andere kant is het mogelijk dat we in plaats van de weergave van het onderdeel of de assemblage een grijze weergave zijn.
Dan moet je in Windows 7 naar apparaatbeheer gaan en de grafische kaart uitschakelen (Windows 7 gaat naar een basisscherm zonder enige hardwareversnelling)
Als een van deze tests sluitend is, dan is het een probleem met de grafische kaart, een probleem dat in (denk ik) 95% van de gevallen kan worden opgelost door van stuurprogramma te veranderen.
Dan is het in de resterende 5% ofwel de grafische kaart die het begeeft of te oud is... Een ander geval, de grafiekgegevens zijn beschadigd ... en daar kan alleen SolidWorks het probleem verhelpen...
Om privacyredenen wens ik geen template mee te sturen.
Ik heb enkele tests gedaan, beginnend bij de assemblage van 2013 en deze verwerkt op een werkstation dat is losgekoppeld van het netwerk, dus met onmogelijkheid om toegang te krijgen tot onderdelen en subassemblages en het resultaat is hetzelfde.
We openden de assemblage in SLD 2013, verwijderden de configuraties, schetsen, vergelijkingen, weergavestatussen en openden vervolgens het voertuig onder 2014 zonder toegang tot het netwerk (geen pices-toegang) en het probleem blijft hetzelfde...
de update van de driver door de laatste gecertificeerd door SolidWoks hielp niets en de OpenGL-activering en "geen preview bij openen" ook
Dus ik denk dat 2014 de montage voor mij heeft beschadigd
Het vreemdste is dat als assemblage A is opgenomen in een andere assemblage B, het mogelijk is om B te openen, A te bewerken en A op te slaan, maar zodra je A wilt openen, sluit SolidWorks
dus ik ga naar de hotline
Toch bedankt, en veel succes aan degenen die het probleem zullen hebben...